تلفن همراه

گجت

October 5, 2021
13:04 سه شنبه، 13ام مهرماه 1400
کد خبر: 129145

اپل یک دهه پیش دستیار صوتی سیری را با آیفون 4S معرفی کرد

 
ده سال پیش «فیل شیلر»، مدیر بازاریابی سابق اپل و «اسکات فورستال»، مدیر سابق سیستم عامل iOS از «آیفون ۴S» با دستیار صوتی کاملا جدیدی تحت عنوان «سیری» رونمایی کردند.
 
شیلر در کنفرانس مطبوعاتی که در مقر قبلی اپل برگزار شد و هنگام معرفی این دستگاه گفت:
 
«برای چندین دهه، تکنسین‌ها به ما از رویایی گفته‌اند که می‌توانید با فناوری صحبت کنید و آن کارهای مختلفی برایتان انجام می‌دهد.»
 
در ادامه شیلر از فورستال روی صحنه دعوت کرد تا یک دموی زنده از سیری نمایش دهد. در میان تشویق حضار، فورستال کارهایی که البته اکنون دیگر پیچیده نیستند مانند بررسی وضعیت آب و هوا، تنظیم آلارم و جستجو در وب را به نمایش گذاشت. سیری اولین دستیار صوتی سطح سیستم روی یک گوشی هوشمند بود. اما حالا پس از یک دهه، این دیدگاه وجود دارد که سیری از رقبایش مانند گوگل اسیستنت و الکسای آمازون عقب افتاده است.
 
برای مثال یکی از خبرنگاران حوزه فناوری به نام «جیمز وینسنت» درباره سیری نوشته:
 
«هرکسی که از سیری استفاده می‌کند، در مواقعی از حماقت دستیار اپل شگفت زده شده است. در برخی مواقع دستیار اپل نمی‌تواند یک فرمان ساده را انجام دهد یا یک دستورالعمل واضح را اشتباه انجام می‌دهد. همچنین با گسترش رابط‌های صوتی، اپل با وجودی که اولین بازیگر این بازار بود، دیگر در آن پیشرو نیست.»
 
 
سال ۲۰۱۸، برخی از کارکنان سابق اپل در مورد رقابت و عقب ماندن سیری نسبت به دستیار گوگل و الکسا صحبت کردند. در این رابطه، اپل اعلام کرد که پیشرفت‌های قابل توجهی در عملکرد، مقیاس‌پذیری و پایداری سیری داشته است و به سرمایه‌گذاری‌های عمیق خود در زمینه یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت پاسخ‌های سیری ادامه خواهد داد.
 
به صورت کلی، رویداد معرفی آیفون ۴S کمی ناراحت کننده بود، زیرا استیو جابز، هم‌بنیانگذار اپل و یکی از خالقان اصلی آیفون روز بعدش درگذشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.