سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

October 5, 2021
13:15 سه شنبه، 13ام مهرماه 1400
کد خبر: 129148

مایکروسافت ویندوز ۱۱ را منتشر کرد

 
مایکروسافت همانطور که وعده داده بود، چند ساعت پیش ویندوز ۱۱ را منتشر کرد و کاربران دستگاه‌های واجد شرایط می‌توانند این سیستم عامل را تجربه کنند. در کنار انتشار ویندوز ۱۱ برای کاربران دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ و البته عرضه محصولات جدید با این سیستم عامل، مایکروسافت امکان دانلود فایل ISO را هم برای کاربران فراهم کرده است.
 
چندین ماه پیش ویندوز ۱۱ رسما معرفی شد و تقریبا دو ماه پس از رونمایی، ردموندی‌ها رسما تاریخ انتشار آن را اعلام کردند. حالا این سیستم عامل در اختیار کاربران قرار دارد، اما مسلما تمام کاربران ویندوز ۱۰ هم اکنون نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند و همانطور که مایکروسافت اعلام کرده، تا اواسط ۲۰۲۲ تمام این محصولات به ویندوز ۱۱ بروزرسانی می‌شوند.
 
جهت بررسی انتشار ویندوز ۱۱ برای سیستم خودتان، به بخش آپدیت ویندوز در تنظیمات ویندوز ۱۰ بروید. البته بجای اینکار شاید بتوانید از دستیار نصب جدید مایکروسافت هم استفاده کنید. برای دسترسی به این دستیار کافیست به سایت رسمی مایکروسافت بروید و آن را دانلود کنید. در همین صفحه امکان دانلود فایل ISO ویندوز ۱۱ هم وجود دارد.
 
 
ویندوز ۱۱ تغییرات زیادی را تجربه کرده که شامل طراحی تازه، مایکروسافت استور جدید، بازگشت ویجت‌ها، ادغام با مایکروسافت تیمز و موارد دیگر می‌شود، با این حال یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایش یعنی پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی هم اکنون در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرد و باید منتظر آپدیت‌های بعدی باشیم.
 
همانطور که بالاتر گفتیم، در کنار انتشار ویندوز ۱۱، از امروز محصولات جدید با این سیستم عامل روانه بازار می‌شوند که برای مثال می‌توان به جدیدترین دستگاه‌های سرفیس مانند سرفیس پرو ۸ و سرفیس لپ‌تاپ استودیو اشاره کرد که ردموندی‌ها چندین هفته پیش معرفی کردند. در کنار سرفیس‌های جدید، شرکت‌هایی مانند ایسوس، لنوو و اچ‌پی هم در آینده نزدیک دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل را معرفی و روانه بازار خواهند کرد تا سهم جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت افزایش پیدا کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.