رگولاتوری

October 6, 2021
11:02 چهارشنبه، 14ام مهرماه 1400
کد خبر: 129158

انتشار فراخوان نظرخواهی تخصصی رگولاتوری

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فراخوان نظرخواهی تخصصی درباره پیش نویس مربوط به "آیین نامه تایید نمونه تجهیزات ICT" و " ضوابط مدیریت و ساماندهی منابع عددی اینترنتی"را منتشر کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیش نویس آیین نامه تایید نمونه تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات با هدف اعمال استانداردها، ضوابط و نظام های کنترل کیفی و تأییدنمونه تجهیزات (Type Approval) در ارائه خدمات، توسعه و بهره‌برداری از شبکه‌های مخابراتی، پستی و فناوری اطلاعات در کشور تدوین شده است.
این پیش نویس به منظور بازنگری مصوبه ۵۳ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و با هدف اطمینان از سازگاری تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات با استانداردها و الزامات فنی ملی و بین المللی، حفظ سلامت و ایمنی در استفاده از تجهیزات، عدم اختلال تجهیزات در شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات در رگولاتوری تنظیم و برای نظرخواهی عمومی منتشر شده است.
همچنین پیش ‏نویس "ضوابط مدیریت و ساماندهی منابع عددی اینترنتی"به منظور بازنگری در مصوبه ۱۷۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و براساس اهداف کلان سیاست‌گذاری، مدیریت یکپارچه تخصیص منابع شبکه ملی اطلاعات، مدیریت بهره‌برداری منابع ملی و بین ‏المللی مورد استفاده در شبکه ملی اطلاعات، نظارت و پایش برای بهره‌برداری بهینه از منابع شبکه ملی اطلاعات و ایجاد امکان مزیت‌بخشی کیفی و اقتصادی در دسترسی به خدمات و محتوای شبکه ملی اطلاعات، تدوین شده است.
بر اساس این گزارش به منظور جلب مشارکت تمامی ذینفعان و صاحب نظران حوزه ICT در تدوین مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و بهره‌مندی از دیدگاه های تخصصی آنان، امکان ارایه نظرات تخصصی برای علاقه مندان تا اول آذر ماه جاری بر روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فراهم شده است.
علاقه مندان می توانند با مراجعه و ثبت نام در تالار گفتگوی رگولاتوری به آدرس forum.cra.ir یا پورتال این سازمان به نشانی www.cra.ir، منوی تالار گفتگو، پس از مطالعه پیش نویس ها، نظر و پیشنهادهای خود را درباره این موضوعات درج کنند.
برای مشاهده فراخوان های "آیین نامه تایید نمونه تجهیزات ICT" و "ضوابط مدیریت و ساماندهی منابع عددی اینترنتی" می توانید اینجا را کلیک کنید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.