اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

October 6, 2021
11:43 چهارشنبه، 14ام مهرماه 1400
کد خبر: 129169

بایت‌دنس به دنبال راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین برای رقابت با آمازون

به نظر ‌می‌رسد که مالک تیک‌تاک یعنی بایت‌دنس، در حال راه‌اندازی یک پلتفرم فروش آنلاین کالا به مشتریانی از سراسر کشورهای جهان است.
 
اخیرا فهرستی از مشاغل مورد نیاز بایت‌دنس در فضای وب منتشر شده که نشان ‌می‌دهد این شرکت به دنبال جذب نیروهای فعال در حوزه تجارت الکترونیک است. در توضیحات مربوط به این فهرست شغلی آمده است: تیک‌تاک، یک پلتفرم ایده‌ال برای ارائه‌ یک تجربه جدید و بهتر در حوزه تجارت الکترونیک است.
 
این سرویس که قرار است به رقابت با آمازون و AliExpress شرکت علی‌بابا بپردازد، احتمالا در قالب یک اپلیکیشن مجزا و یا به صورت ادغام‌شده با اپلیکیشن تیک‌تاک عرضه خواهد شد. گفته ‌می‌شود که از این پلتفرم برای فروش محصولات ساخت چین به خریدارانی از کشورهای جهان استفاده خواهد شد.
 
شرکت بایت‌دنس در وب‌سایت خود از آمادگی با استخدام نیروهایی با سابقه کاری در حوزه تجارت الکترونیک خبر داده است. با نگاهی به توضیحات برخی از این شغل‌ها ‌می‌توان دریافت که این شرکت به دنبال به‌کارگیری فروشنده‌های مستقل در پلتفر‌می‌است که از لحاظ عملکرد با فروشگاه AliExpress شباهت دارد.
 
گفتنی است بایت‌دنس پیشتر، سرمایه‌گذاری خود را در حوزه تجارت الکترونیک آغاز و سرویس پرداخت موبایلی اختصاصی خود را در ماه ژانویه راه‌اندازی کرده است. حال این اقدام جدید ‌می‌تواند آرایش جدید این شرکت برای حضوری فعال در فروش آنلاین محصولات در خارج از چین باشد.
 
حرکت اخیر بایت‌دنس در مقطعی از زمان دنبال شد که اخیرا آمازون چندین فروشنده چینی را به دلیل اتهاماتی مبنی بر ایجاد بررسی‌ها و نظرات جعلی نسبت به محصولاتشان، از فروشگاه آنلاین خود حذف کرد. حال بسیاری از این شرکت‌ها و فروشنده‌ها به دنبال دستیابی به بستری جدید به منظور دسترسی به مشتریان خود هستند و بایت‌دنس ‌می‌تواند با پلتفرم جدید خود، همه این شرکت‌ها را جذب کند.
 
البته هم‌اکنون نیز برخی از کارخانه‌های کوچک و وب‌سایت‌های فروش کالای چینی از تیک‌تاک برای فروش محصولات خود به خریدارانی از اروپا و آمریکای شمالی استفاده ‌می‌کنند. در این میان، دولت چیز نیز اقدامات ترغیب‌کننده‌ای را به منظور حضوری پررنگ‌تر در صنعت فروش آنلاین انجام داده است.
 
به اعتقاد برخی کارشناسان، تجربه بایت‌دنس با تیک‌تاک ‌می‌تواند نقطه برتری و متمایزکننده‌ پلتفرم این شرکت نسبت به رقبایی همچون آمازون، علی‌بابا و Wish باشد. تیک‌تاک چندی پیش برخی از قابلیت‌های تجارت الکترونیک را به اپلیکیشن خود اضافه کرد که از جمله آنها ‌می‌توان به اضافه کردن Shopify و فراهم کردن امکان ایجاد یک تب فروش در پروفایل اشاره کرد.
 
هنوز مشخص نیست که آیا کاربران تیک‌تاک، تمایلی به تجربه خرید محصولات از طریق این اپلیکیشن دارند یا خیر؛ اما آمارهای اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا (CBP) نشان ‌می‌دهد که کاربران آمریکایی به خرید مستقیم کالا از شرکت‌های خارجی نسبت به خرید آن از خرده‌فروشی‌های محلی سنتی، تمایل بیشتری دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.