October 6, 2021
14:11 چهارشنبه، 14ام مهرماه 1400
کد خبر: 129179

میلیاردرهای جهان خسیس‌تر شده‌اند

اگرچه ثروت میلیاردرهای جهان همانند جف بزوس و ایلان ماسک در طی یک سال اخیر، با رشد محسوسی همراه شد، اما شواهد نشان می‌دهد که این افراد نسبت به قبل، خسیس‌تر شده‌اند.
 
فوربس با انتشار گزارشی به میزان بخشندگی میلیاردرهای جهان پرداخت و نوشت که علی‌رغم افزایش ثروت ثروتمندان جهان در دوران همه‌گیری کرونا، اما میزان کمک‌های آنها به نهادهای خیریه و اقدامات بشردوستانه همگام با این افزایش ثروت نبود.
 
تیم تحقیقات فوربس، میزان ثروت این افراد و اختصاص بخشی از آن به امور خیریه را مورد بررسی و سپس افراد را در گروه‌های مختلف تقسیم‌بندی کردند. نتیجه، تشکیل چهار گروه بود. گروه نخست، 1 تا 5 درصد از ثروت خود را به امور خیریه اختصاص دادند؛ گروه دوم، 5 تا 10 درصد و گروه سوم 10 تا 20 درصد از دارایی خود را صرف کمک‌های بشردوستانه و خیرخواهانه کردند و بالاخره گروه چهارم، 20درصد و بالاتر از کل ثروت خود را به این امور اختصاص دادند.
 
در این بررسی، کمک‌های ثروتمندان به نهادهای خیریه خصوصی و دیگر کمک‌هایی که به معافیت‌های مالیاتی اهداکنندگان ختم می‌شد، محاسبه نشد. با این حال، از میان 400 فرد ثروتمند در لیست امسال فوربس، تنها 19 نفر بیش از 10 درصد از ثروت خود را به امور خیریه و کمک‌های بشردوستانه اختصاص دادند. نکته جالب‌تر آنکه از این میان، 156 نفر نیز کمتر از یک درصد از دارایی‌های خود را برای این امور صرف کردند.
 
در حالی که جف بزوس و ایلان ماسک که جزو ثروتمندترین افراد جهان به شمار می‌روند، کمتر از یک درصد از ثروت خود را به کارهای خیرخواهانه اختصاص دادند، مکنزی اسکات، همسر سابق جف بزوس، با اختصاص 13 درصد از دارایی خود به امور خیریه، بیش از همه در کانون توجهات قرار گرفت. همچنین در این گزارش آمده که ثروت اسکات علی‌رغم این حجم از بخشش، به نسبت سال گذشته، رشد داشته است.
 
در این میان، جف بزوس تابستان امسال حدود 400 میلیون دلار به بنیاد Smithsonian، وان جونز و خوزه آندرس و 865 میلیون دلار نیز به مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی اختصاص داد که این میزان کمک و بخشش مالی، در مقایسه با 22 میلیارد دلاری که او امسال به دست آورد و ثروت خود را به 201 میلیارد دلار رساند، رقم ناچیزی به حساب می‌آید.
 
طبق گزارش فوربس، وارن بافت، میلیاردر و اقتصاددان آمریکایی توانست عنوان بخشنده‌ترین میلیاردر جهان را از آن خود کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.