تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 8, 2021
11:34 جمعه، 16ام مهرماه 1400
کد خبر: 129209

افزایش قیمت بیت کوین تا حدود ۵۵ هزار دلار

 
اطلاعیه کاخ سفید مبنی بر عدم ممنوعیت ارزهای مجازی و افزایش تمایل سرمایه گذاران به بیت کوین، قیمت آن را در روز پنجشنبه به ۵۴۷۷۰ دلار رساند یعنی بالاترین رقم طی پنج‌ ماه گذشته.
 
 به نقل از راشاتودی، ارزش بزرگ‌ترین ارز مجازی دنیا، بیت کوین در روز پنجشنبه به حدود 55000 دلار رسید، یعنی بالاترین رقم طی پنج‌ ماه گذشته و 25 درصد افزایش ماهانه.
 
بیت کوین در ساعت 6 صبح به وقت گرینویچ 54770 دلار معامله می‌شد، یعنی حدود 6 درصد بیشتر از 24 ساعت قبل از آن. قیمت بیت کوین 8٫7 درصد هم در روز چهارشنبه افزایش داشت. بیت کوین پس‌از این‌که در فوریه سال جاری میلادی به اوج 65 دلار در هر بشکه رسید، با موانع و مشکلات بسیاری مواجه شد. قوانین سختگیرانه درمورد ارزهای مجازی در چین و سایر عوامل، قیمت آن را در ماه ژوئیه تا 30 هزار دلار پایین آورد.
 
افزایش اخیر قیمت بیت کوین، سرمایه بازار آن را دوباره به بیش ‌از 1 تریلیون دلار رسانده‌است. ارزهای مجازی رقیب که معمولاً بر روند پیشرفت بیت کوین تاثیر می‌گذارند هم با افزایش قیمت مواجه بوده‌اند. ارزهای مجازی اتریوم، لایت کوین و ایکس آر پی هم در محدوده مثبت قرار دارند.
 
تحلیلگران صرافی ارز مجازی کراکن عقیده دارند بیت کوین بهترین عملکرد خود را در سه‌ماهه پایانی سال جاری میلادی خواهد داشت. ارزش بیت کوین در سه‌ماهه پایانی2020 حدود سه‌برابر شده بود.
 
برخی دلیل افزایش قیمت بیت کوین را اطلاعیه کاخ‌سفید مبنی‌بر نبود هیچ طرح مشخصی برای ممنوعیت ارزهای مجازی می‌دانند.
 
برخی دیگر هم عقیده دارند در شرایطی که بازارهای سنتی درگیر سقوط ارزش سهام و بحران انرژی هستند، بیت کوین بیش‌از پیش به‌عنوان یک سرمایه‌ ایمن برای سرمایه‌گذاران شناخته می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.