اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 9, 2021
10:19 شنبه، 17ام مهرماه 1400
کد خبر: 129225

آخرین تحولات ارتباطی و اطلاعاتی با حضور ایران در استانبول بررسی می شود

 
شهر استانبول در روزهای اخیر میزبان دوازدهمین شورای ارتباطات و اطلاعات با حضور وزیران و نمایندگان بیش از 55 کشور از جمله وزیران کشورهای دی 8 در حوزه فناوری اطلاعات است.
 
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نیز به نمایندگی از سوی کشورهای در این نشست شرکت کرده است. زارع پور نخستین مقام رسمی از دولت آیت الله سید ابراهیم رییسی است که بعد از شروع بکار دولت به ترکیه سفر می کند.
 
در اجلاس یاد شده 11 وزیر و نمایندگان کشورهای منطقه، حوزه اروپا و آفریقا  شرکت دارند.
 
زارع پور در دومین روز حضور خود در استانبول با رشاد نبی اف همتای آذری خود دیدار کرد. در این دیدار طرفین در زمینه گسترش همکاریها در حوزه تعاملات بین المللی به توافق رسیدند و مقرر شد که با برگزاری نمایشگاههای مشترک توانمندیهای بخش خصوصی در زمینه ارتباطات نیز تقویت شود.
 
وزیر ارتباطات کشورمان درباره این دیدار گفت: در این دیدار موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه ارتباطات مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان در مساله تزانزیت شمال به جنوب می تواند نقش کلیدی ایفاء بکند، گفت: در این دیدار  علاقه مندی خود برای راه اندازی مراکز داده مشترک بین دو کشور را اعلام کردیم که می تواند میزان محتواها و سرویس های بین المللی پرکاربرد باشد و می تواند برای هر دو کشور مفید باشد و زمینه های کاربری بهتری را برای هر دو کشور ایجاد بکند.
 
در حاشیه نشستهای شورا، نشستهای کارشناسی و تخصصی مختلفی نیز برگزار شده است.

 
وزیر ارتباطات کشورمان امروز همچنین با عادل کارااسماعیل اوغلو وزیر زیر ساخت ترکیه نیز یک دیدار دوجانبه خواهد داشت.
 
زارع پور در بعد از پایان نشست دوازدهمین شورای ارتباطات و اطلاعات در نشست وزیران ارتباطات کشورهای دی 8 نیز شرکت خواهد کرد.
 
این نشست در حالی که بسیاری از کشورها خصوصا کشورهای منطقه از حاکمیت پلاتفورمهای ارتباطی کشورهای غربی ابراز نارضایتی می کنند برگزار می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.