اپلیکیشن

تلفن همراه

October 9, 2021
10:24 شنبه، 17ام مهرماه 1400
کد خبر: 129227

درخواست تجدیدنظر اپل برای حکم دادگاه اپیک گیمز: تاریخ اعمال تغییرات اپ استور به تعویق بیفتد

 
اپل نسبت به حکم قاضی «گونزالز راجرز» در دادگاه این شرکت با اپیک گیمز درخواست تجدیدنظر کرده است. کوپرتینویی‌ها به‌تازگی از دادگاه منطقه شمال کالیفرنیا خواسته‌اند تا اعمال تغییر در اپ استور به تعویق بیفتد.
 
اپل خواستار تجدیدنظر در حکمی است که این شرکت را به تغییر قوانین اپ استور و فراهم‌سازی بستر دسترسی به روش‌های جایگزین پرداخت درون برنامه‌ای ملزم می‌کند. این شرکت می‌خواهد الزام قانونی برای اجرای این تغییرات تا پیش از ماه دسامبر تا زمان رسیدگی به درخواست‌های تجدیدنظر هر دو شرکت به تعویق بیفتد. کوپرتینویی‌ها می‌گویند:
 
«اپل نگرانی‌های دادگاه درباره ارتباط میان توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان را می‌داند و به آن احترام می‌گذارد. این شرکت به دقت در حال کار روی مشکلات پیچیده متعدد است و می‌خواهد ضمن حفظ کارآمدی اپ استور و امنیت و حریم خصوصی کاربران، جریان گردش اطلاعات را بهبود ببخشد. ایجاد تعادل مناسب شاید بتواند به نگرانی‌های دادگاه درباره حکم صادر شده پاسخ دهد.»
 
قاضی دادگاه اپل و اپیک ۹۰ روز به اپل مهلت داد تا شرایط استفاده از روش‌های پرداخت جایگزین را در اپ استور فراهم کند. این شرکت می‌گوید اعمال تغییر در فروشگاه آن‌ها می‌تواند به موازنه میان توسعه‌دهندگان و مشتریان اپ استور آسیب بزند. اپل مدعی است به تعویق افتادن زمان اجرای حکم باعث می‌شود آن‌ها بتوانند امنیت اپ استور را حفظ کرده و به‌صورت همزمان اصلاحات لازم را اعمال کنند.
 
سازنده آیفون می‌گوید به تاخیر انداختن زمان اجرای تغییرات، آسیبی به اپیک گیمز وارد نمی‌کند، ولی چنانچه زمان بیشتری برای انجام این اصلاحات به اپل داده شود، آن‌ها می‌توانند ضمن حفظ یکپارچگی اکوسیستم خود، این کار را انجام دهند.
 
حکم دادگاه طبق زمان‌بندی از تاریخ ۹ دسامبر (۱۸ آذر) اجرایی خواهد شد، اما اگر اپل بتواند درخواست خود را به کرسی بنشاند، دیگر لازم نیست که این تغییرات را تا تاریخ یاد شده اجرایی کند. قاضی راجرز قرار است ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) درخواست اپل را بررسی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.