اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 9, 2021
16:52 شنبه، 17ام مهرماه 1400
کد خبر: 129255

دانشجویان با آموزش مجازی مشکل دارند

 
بسیاری از دانشجویان علاوه بر تحصیل باید وظایف دیگری را نیز بر عهده گرفته و برخی از آن ها شاغل بوده یا دارای فرزند هستند. همه گیری کرونا سبب شده است برنامه زندگی و کاری دانشجویان دچار مشکل شده و این مساله نارضایتی آن ها را در پی داشته است.
 
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد تغییر در روش های آموزشی و استفاده از آموزش از راه دور در طول همه گیری کرونا، کسب مدرک دانشگاهی را سخت تر کرده است. محققان آکادمی اطفال آمریکا در بررسی های خود دریافتند که از هر پنج دانش آموز، چهار نفر در کلاس درس مجازی و در هنگام حضور در خانه به سختی تمرکز می کنند.
 
علاوه بر این، نتایج  یک نظرسنجی از دانشجویان در ۱۶۶ کالج و دانشگاه معتبر در ۴۴ منطقه مختلف ایالات متحده نشان می دهد که بیش از نیمی از آنها برای ایجاد تعادل بین کلاس های از راه دور و مسوولیت های دیگر خود تلاش می کنند. تقریباً پنجاه درصد از افراد حاضر در این نظرسنجی، مسائل مربوط به سلامت روان را به عنوان یک مانع جدی برای یادگیری آنلاین دانسته اند.
 
در این میان از بین بیش از ۳۰۰ دانش آموزی که به این نظرسنجی ناشناس پاسخ داده اند ، نزدیک به ۸۰ درصد گفته اند که برای داشتن تمرکز در جلسات آموزش از راه دور مشکل دارند. از سوی دیگر مادران و پدران فکر می کنند فرزندانشان به دلیل آموزش از راه دور از دروس خود عقب افتاده اند.
گفتنی است این نظرسنجی جدید تأثیرات لغو کلاس های حضوری تا تابستان گذشته را مورد بررسی قرار داده و محققان دریافتند که دانشجویان کالج هنگامی که نمی توانند وارد محوطه دانشگاه خود شوند، با چالش های متعددی از جمله دسترسی محدود به کامپیوتر و حتی عدم امنیت غذایی روبرو هستند.
علاوه بر موارد فوق مشخص شد بیش از ۵۷ درصد دانش آموزان می گویند مسوولیت های آنها در خانه اغلب مانع توجهشان به کارها و تکالیف مدرسه می شود. بیشتر این کودکان به مواردی همچون مراقبت از خواهر و برادر در طول بیماری همه گیر و انجام کمک های بیشتر در امور خانه اشاره کردند. 
تجزیه و تحلیل اطلاعات فوق نشان می دهد ۴۶ درصد از شرکت کنندگان اعتقاد دارند مسائل مربوط به سلامت روان، تمرکز بر موضوعات مطرح شده در  کلاس های از راه دور را برای آنها سخت تر کرده است. متاسفانه حتی در کشوری پیشرفته مانند آمریکا نیز از هر ۱۲ دانش آموز یک نفر (هشت و نیم درصد) اعتراف کرده که برای دسترسی به اینترنت ، کامپیوتر یا موبایل جهت حضور در کلاس های مجازی با مشکل مواجه است. 
در این بین فقط ۶/۴ درصد از پاسخ دهندگان مدعی شدند که با آموزش مجازی هیچ مشکلی نداشته و به خوبی با موضوعات ارتباط برقرار می کنند.
 
نلسون چاو از پژوهشگران این تیم تحقیقاتی و کارآموز تحقیقات رشد و رفتار اطفال در مرکز پزشکی کودکان کوهن ، در این رابطه می گوید: برای آموزگاران بسیار مهم است که در هنگام تدریس از راه دور در دوران همه گیری، موانع مختلف یادگیری مجازی را در نظر بگیرند.
شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در کنفرانس و نمایشگاه ملی آکادمی اطفال آمریکا ۲۰۲۱ ارائه شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.