اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

October 10, 2021
16:35 یکشنبه، 18ام مهرماه 1400
کد خبر: 129291

استرالیا شبکه های اجتماعی را مسئول محتوای افتراآمیز می داند

 
دولت استرالیا تصمیم دارد با اجرای اقداماتی شبکه‌های اجتماعی را وادار کند مسئولیت بیشتری برای محتوای افتراآمیز منتشر شده در پلتفرم هایشان برعهده گیرند.
 
 به نقل از رویترز، پل فلچر وزیر ارتباطات استرالیا در این باره گفت: ما از پلتفرم‌ها انتظار داریم موضع قدرتمندتری در این باره بگیرند. آنها برای مدتی طولانی از زیر بار مسئولیت محتوای انتشار یافته در سایت‌هایشان شانه خالی کرده‌اند.
 
این در حالی است که اسکات موریسون نخست وزیر این کشور هفته گذشته اعلام کرد درباره کامنت های افترا آمیزی که افراد ناشناس در این شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، باید با این پلتفرم‌ها مانند ناشران اخبار برخورد کرد. همین امر به تنش‌ها و گفتگوها درباره قوانین مسئولیت و افترای این کشور دامن زد.
 
به گفته فلچر دولت مشغول بررسی گزینه و مرزهای مسئولیت پلتفرم‌های کلی مانند توئیتر و فیس بوک هنگام انتشار محتوای افتراآمیز در پلتفرم هایشان است.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت قانونی را برای جریمه کردن پلتفرم‌های اجتماعی به دلیل انتشار چنین محتوایی در نظر دارد یا خیر، گفت: دولت مشغول بررسی طیف وسیعی از اقدامات است. با استفاده از طیف وسیعی از اقدامات با این ایده مقابله می‌کنیم که هرکس چیزی در فضای آنلاین منتشر می‌کند، مصونیت دارد.
 
طبق رأی دادگاه عالی این کشور در ماه گذشته، ناشران مسئولیت کامنت های عمومی در انجمن‌های آنلاین را بر عهده دارند. این رأی به ایجاد اختلاف میان فیس بوک و خبرگزاری‌های بزرگ منجر شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.