اپراتورها

تلفن همراه

October 10, 2021
16:57 یکشنبه، 18ام مهرماه 1400
کد خبر: 129295

آغاز به کار دومین دوره کارآموزی همراه اول

فرآیند یکپارچه کارآموزی سازمانی همراه اول به دور دوم رسید و از کارآموزان برگزیده دور نخست کارآموزی آکادمی همراه تجلیل شد.
 
 
به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آئین افتتاحیه دومین دوره کارآموزی همراه اول صبح امروز  یکشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ با حضور مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل، معاونان و مدیران ارشد نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور، کارآموزان دور نخست و متقاضیان دور دوم کارآموزی در ساختمان ستاره ونک تهران برگزار شد.
 
*برای تحول کشور پای کار ایستادیم
مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول در این رویداد با تأکید بر اینکه فضای ذهنی ما با ایده آل ها بسیار فاصله دارد، اظهار کرد: نباید از تلاش و کوشش دست کشید و خسته شد؛ برای اصلاح و تحول سیستم های کشور باید هزینه داد و این هزینه با پای کار ایستادن، پرداخت می شود.
 
وی تصریح کرد: هدف ما از تأسیس آکادمی همراه این بود تا فرصتی را در اختیار نخبگان علمی و برگزیدگان دانشگاهی قرار دهیم تا همپای رزومه علمی، اقدام به رزومه سازی عملی نیز کنند؛ با این کار در زمان استخدام فرصت برابری با دیگرانی که فقط تجربه عملی دارند، خواهند داشت.
 
تشریح ساختار سازمانی همراه اول برای کارآموزان آکادمی همراه
جعفر بلوک آذری، معاون توسعه سازمان و سرمایه انسانی همراه اول نیز در ادامه مراسم با مرور مأموریت، چشم انداز و ارزش های سازمانی اپراتور اول تلفن همراه کشور، آماری از وضعیت شبکه داد و اظهار کرد: قابل توجه متقاضیان ورود به دوره کارآموزی همراه اول که امیدواریم در انتهای این دوره بتوانیم شاهد جذب آنها در مجموعه باشیم؛ همراه اول بیش از ۱۰۰ میلیون سیمکارت واگذار کرده است و با در اختیار داشتن ۳۰ هزار سایت لوکیشن در اقصی نقاط کشور، بیش از ۴۰ میلیون مشترک دیتا دارد.
 
وی در ادامه به معرفی ساختار سازمانی همراه اول و شرکت های زیرمجموعه آن و شرح مأموریت ها و وظایف هر کدام از آنها پرداخت و گفت: شما وارد شرکتی شده اید که حدود ۷۰۰۰ نفر نیروی کار مستقیم و غیرمستقیم دارد.
 
*ابلاغ مأموریت اجرای کارآموزی سازمانی در سال ۱۳۹۹ به آکادمی همراه
علی اکبر حکمتی کیا، مدیر آکادمی همراه دیگر سخنرانی بود که حاصل برگزاری دور نخست کارآموزی را معرفی ۱۹ نفر از برگزیدگان (براساس نتیجه ارزیابی مثبت) به بخش جذب همراه اول دانست و اظهار کرد: در دور چهار ماهه اول از میان ۳۵۰۰ ثبت نام کننده، نهایتا ۲۵۸ نفر برای مصاحبه انتخاب و از میان آنها ۴۰ نفر پذیرفته شدند؛ در دور دوم نیز از میان ۵۷۰۰ ثبت نام کننده، ۴۸۳ نفر به مصاحبه رسیدند و در پایان ۷۰ نفر پذیرفته شدند که امروز در خدمت آنها هستیم.
 
وی با بیان اینکه مأموریت اجرای کارآموزی سازمانی یا Internship سال گذشته توسط مدیرعامل همراه اول به آکادمی همراه ابلاغ شد، گفت: این روش، مدلی فراگیر برای شناسایی، ارزیابی، جذب، آموزش و اجتماعی سازی کارکنان جدیدالورود به سازمان ها است.
 
*فرآیند یکپارچه کارآموزی سازمانی همراه اول
براساس این گزارش، «کارآموزی سازمانی» به عنوان الگویی کارآمد سالیان طولانی است که در اکثر شرکت های معتبر بین المللی پیاده سازی می شود و علاوه بر کمک به سازمان ها برای یافتن نیروی انسانی با انگیزه و توانمند، مسیر بسیار مناسبی را نیز برای کارجویان فراهم کرده تا بتوانند کارراهه شغلی خود را بر اساس الگویی مبتنی بر آموزش و شایستگی آغاز کنند.
 
از این رو کارآموزی سازمانی با کارآموزی دانشگاهی که در کشور ما متداول تر است، تفاوت هایی دارد؛ در مدل های کارآموزی سازمانی نیازی به معرفی نامه دانشگاهی وجود نداشته و حتی افراد دارای مدارک تحصیلی مختلف از کارشناسی تا دکتری نیز می توانند در کارآموزی های سازمانی شرکت کنند. 
 
کارآموزی سازمانی غالباً در یک بازه زمانی از پیش مشخص شده و به صورت دوره ای در سازمان ها برگزار می شود و طی آن کارجویان، زیر نظر مربیان با تجربه سازمانی بالا، علاوه بر فراگیری توانمندی های علمی و عملی مرتبط با کار، با فضای کاری و همکاران خود آشنایی کامل تری پیدا می کنند؛ با فرهنگ سازمانی از نزدیک روبرو می شوند و نهایتا طی یک ارزیابی جامع در پایان دوره و در صورت وجود علاقه مندی دو طرفه، حتی امکان همکاری های بلند مدت نیز قابل تصور خواهد بود.
 
فرآیند یکپارچه کارآموزی سازمانی آکادمی همراه نیز که در چهار ماه و در قالب چهار فاز اجرا می شود، شامل چهار مرحله شناسایی، ارزیابی، آموزش و اجتماعی پذیری است؛ فاز نخست به «آموزش»، فاز دوم به «نظارت حین انجام وظیفه» و فاز سوم نیز به «تفویض و بهره برداری» می پردازد.
 
نوع کارآموزی نیز به سه شکل «دستیاری»، «مبتنی بر شغل» و «مبتنی بر پروژه» است.
 
گفتنی است، در پایان این رویداد از کارآموزان برگزیده دور نخست دوره کارآموزی آکادمی همراه با اهدای لوح، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.