اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 10, 2021
17:23 یکشنبه، 18ام مهرماه 1400
کد خبر: 129301

شیائومی از قفل درب هوشمند با پشتیبانی از سیستم تشخیص چهره رونمایی کرد

 
شیائومی طیف وسیعی از محصولات هوشمند را تولید و به مشتریان خود در کشور چین و سایر مناطق جهان ارائه می‌کند. یکی از این محصولات، قفل درب هوشمند است که اکنون نسخه جدیدی با قابلیت باز کردن قفل توسط چهره معرفی شده است.
 
«قفل درب هوشمند X» شیائومی از یک ماژول تشخیص چهره با نور سه‌بعدی بهره می‌برد که ساخت آن توسط غول فناوری چینی صورت گرفته است. سیستم باز شدن قفل شامل یک پروژکتور نقطه‌ای، نور مادون قرمز، دوربین RGB، سنسور نور، سنسور مجاورت و یک دوربین مادون قرمز می‌شود. به ادعای شیائومی، قفل این درب هنگامی که یک چهره شناخته شده در نزدیکی آن باشد، به راحتی باز می‌شود.

 
علاوه بر سیستم تشخیص چهره، قفل درب هوشمند شیائومی از چندین روش دیگر برای باز کردن قفل نیز استفاده می‌کند که شامل سنسور اثر انگشت، رمز عبور و پشتیبانی از NFC می‌شود. همچنین این قفل پس از بسته شدن درب به صورت خودکار قفل می‌شود و هنگامی که فرد ناشناسی در خانه است، به کاربران هشدار می‌دهد.
 
شیائومی در دستگاه خود از یک باتری عظیم ۶۲۵۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده که هرچند به صورت رسمی اعلام نشده اما به نظر می‌رسد قابل شارژ باشد. همچنین مشخص نیست که باتری تا چه زمانی به شارژ مجدد نیاز پیدا خواهد کرد.
 
 
قفل درب هوشمند X شیائومی نه تنها با اپلیکیشن Mijia شیائومی سازگاری دارد، بلکه توسط Homekit اپل نیز می‌توان با آن کار کرد. با استفاده از این اپلیکیشن نه تنها کاربران می‌توانند قفل خود را تنظیم کنند، بلکه می‌توانند برای امنیت بیشتر دسترسی‌های گذشته آن را نیز مورد بررسی قرار دهند، زیرا محصول هوشمند شیائومی از افرادی که از آن استفاده می‌کنند عکس می‌گیرد.
 
قیمت قفل درب هوشمند X شیائومی هنوز اعلام نشده اما پیش فروش آن از روز سه شنبه ۲۰ مهر ماه آغاز خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.