اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

October 12, 2021
11:33 سه شنبه، 20ام مهرماه 1400
کد خبر: 129345

اینستاگرام روی قابلیتی برای ارسال نوتیفیکیشن در صورت قطعی سرویس خود کار می‌کند

 
هفته گذشته به دلیل بروز برخی مسایل فنی، تمام سرویس‌های فیس‌بوک به مدت حدود ۶ ساعت قطع شدند و کاربران بسیاری در سراسر جهان دچار سردرگمی بودند که چه اتفاقی افتاده است. حالا اینستاگرام قصد دارد به‌زودی قابلیتی را به پلتفرم خود اضافه کند که در زمان بروز قطعی و مشکلات فنی، در قالب نوتیفیکیشن‌های درون برنامه‌ای کاربران را از این موضوع مطلع کند.
 
طی یک هفته گذشته، دو بار سرویس‌های فیسبوک دچار اختلال شدند. کاربران بدون اطلاع از اینکه چه اتفاق افتاده، با مشکلاتی در سرویس‌های فیسبوک روبرو شدند. کار به جایی رسید که فیسبوک از کاربران به دلیل بروز مشکلات فنی عذرخواهی کرد. حالا این شرکت قصد دارد با ارسال نوتیفیکیشن‌های اعلام مشکلات فنی، به کاربران اطلاع‌رسانی کند.
 
این نوتیفیکیشن‌ها در کنار سایر اعلان‌های درون برنامه‌ای در فید فعالیت کاربران ظاهر خواهد شد. در واقع زمانی که مشکلات فنی خاصی مانند بروز مشکلات در استوری یا هر مساله‌ فنی دیگری که برای سرویس‌های فیسبوک به وجود بیاید،‌ در این قسمت به کاربران اطلاع‌رسانی می‌شود.
 
البته اینستاگرام می‌گوید قصد ندارد در مورد هر مساله‌ای برای کاربران نوتیفیکیشن بفرستد،‌ اما مواردی که ممکن است باعث سردرگمی آنها شود را اطلاع‌رسانی ‌می‌کند تا در جریان آن قرار بگیرند.
 
اینستاگرام در پست وبلاگ خود به این موضوع اشاره کرده است:
 
«برای هر مورد قطعی که پیش بیاید برای کاربران نوتیفیکیشن ارسال نخواهد شد، اما زمانی که برخی مشکلات فنی باعث ایجاد سردرگمی و گیج شدن کاربران شوند و آنها به دنبال دریافت پاسخ باشند،‌ در قالب ارسال نوتیفیکیشن مشخص می‌کنیم چه مشکلی رخ داده است.»
 
 
این شرکت افزوده ویژگی ارسال نوتیفیکیشن برای مشکلات فنی طی چند ماه آینده در ایالات متحده آزمایش می‌شود. به علاوه، اینستاگرام در بخش جدیدی تحت عنوان «Account Status» یا همان «وضعیت حساب کاربری» به کاربران نشان خواهد داد که وضعیت حساب کاربری آنها به چه صورت است و در واقع در اکانت کاربران چه می‌گذرد. برای مثال برخی پست‌ها به دلیل نقض قوانین این شبکه اجتماعی ممکن است از سوی اینستاگرام حذف شوند که در این بخش جدید، تمامی موارد این چنینی به کاربران اطلاع‌رسانی می‌شوند.  
 
براساس اعلام اینستاگرام، کاربران با کمک این ویژگی می‌توانند متوجه شوند برای مثال چرا پست منتشر شده آنها از سوی این شبکه اجتماعی حذف شده است. همچنین کاربران می‌توانند به صورت کلی متوجه شوند آیا اکانت آنها در معرض خطر مسدود شدن قرار دارد یا خیر.  
 
البته اینستاگرام در هنگام حذف یک پست به کاربران اطلاع‌رسانی می‌کند ولی معمولا این موضوع همیشه به شکل درستی انجام نمی‌شود و با کمک بخش جدید وضعیت حساب کاربری، شرایط بهتر می‌شود.
 
هیئت نظارت بر فعالیت‌های فیسبوک بارها به به این موضوع اشاره کرده بود که در توضیح قوانین به کاربران، کار باید به شکل بهتر و شفاف‌تری انجام شود. با راه‌اندازی بخش جدید وضعیت حساب کاربری طی ماه‌های آینده، کاربران می‌توانند در جریان وضعیت اکانت خود قرار بگیرند و بسیاری از ابهامات آنها به خوبی برطرف خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.