تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 12, 2021
11:41 سه شنبه، 20ام مهرماه 1400
کد خبر: 129347

۵ مرکز نوآوری شرکت پست شروع به کار کردند

 
پنج مرکز نوآوری شرکت ملی پست امروز (۲۰ مهرماه) به صورت همزمان در استان‌های تهران، خراسان رضوی، گلستان، اصفهان و یزد افتتاح شدند.
 
 اسفند ماه سال گذشته محمدرضا قادری، عضو هیات مدیره شرکت پست اعلام کرد این شرکت قرار است با هدف توسعه استارت‌آپ‌های حوزه پستی مرکز نوآوری خود را راه‌‌اندازی کند.
 
حالا ۵ مرکز نوآوری شرکت پست در ۵ شهر تهران، خراسان رضوی، گلستان، اصفهان و یزد به صورت رسمی آغاز به کار کردند. قادری در مراسم افتتاح این مراکز با اشاره به اینکه مخاطبان امروزه از شرکت پست می‌خواهند مطابق با نیازهایشان خدمت‌رسانی کنیم، گفت: «شرکت پست همچنین باید خدمات نوآوری ارائه دهد و هم خدمات خود را به‌روز کند. مراکز نوآوری می‌تواند شروعی باشد برای نظامندکردن همکاری با استارت‌آپ‌ها. وقتی پای صحبت استارت‌آپ‌ها و همکارانی که در حوزه ارائه خدمات فناورانه کار می‌کنند، می‌نشینیم، از تعامل با پست گله‌مند هستند. گاه همکاران ما در پست از ناهماهنگی‌ها در همکاری با تیم‌های نوآور شکایت دارند.»
 
او ادامه داد: «ما در شرکت پست نیازمند ساختار و نظامی بودیم تا انحصار ایجاد نکنیم و استارت‌آپ‌های بیشتری را جذب کنیم. در یک‌سال گذشته پس از طرح شتاب‌دهی و انعقاد حدود ۷۴ قرارداد با پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور، به این نتیجه رسیدیم که پست باید مرکز نوآوری داشته باشد تا روش‌های استاندارد و قانونی برای همکاری با این شرکت‌ها و استارت‌آ‌پ‌ها تعریف شود.»
 
در ادامه مراسم رمضانعلی سبحانی فر، مدیرعامل شرکت پست به مواردی که استارت‌آپ‌ها و تیم‌ها در حوزه پستی می‌توانند ایده‌پردازی کنند، اشاره کرد و گفت: «ما چاره‌ای جز هوشمندسازی پست نداریم. پایه هوشمندسازی مراکز مکانیزه است که امروز ۶ مرکز مکانیزه را به بهره‌برداری رساندیم. امروز بخشنامه‌ای به مدیران استانی ارسال شد در بحث رعایت حقوق شهروندی و حقوق شرکت و موارد دیگری که قطعا روی این سیستم پیاده‌سازی خواهد شد.اگر در وزن مرسولات کاربر خطایی کند، آن خطا باید در مراکز تجزیه مبادلات مشخص شود. چون ما سیستم را هوشمند کردیم و خودکنترلی می‌کنیم و کنترل به صورت سیستمی است.»
 
او ادامه داد: «سامانه جامع GNAF که مصوبه مجلس است و قانون تکلیف کرده و متولی شرکت پست است. امروز به پایان رسیده است. این سامانه می‌تواند به کسب‌وکارها، به جلوگیری از فساد و شفافیت در جامعه کمک کند. بحث بعدی بحث‌های فناورانه مبتنی بر سیستم هوشمند است و ما اگر بخواهیم تحول ایجاد کنیم باید به این سمت برویم.»
 
سبحانی‌فر همچنین بیان کرد: «با پست سنتی نمی‌توانیم کار کنیم. در مرکز نوآوری ما سه بخش تعریف شده؛ بخش پست و محصولات پستی، پست پیشرفته و فناورانه و تجارت الکترونیکی و اقتصاد دیجیتال.استارت‌آپ‌ها و شتابدهنده‌ها روی این سه محور ما نیاز به شما داریم. مدیران کل استان‌ها روی این سه محور کار کنید. اگر کار نکنید به پست ضربه زدید.»
 
به گفته مدیرعامل شرکت پست، این شرکت در حوزه محصولات پستی مبتنی بر فناوری باید محصول محور باشد. او تاکید کرد که دراین حوزه استارت‌اپ‌ها باید در خصوص فروش و ارسال کالایی ایده‌پردازی کنند.
 
او در ادامه صحبت‌های خود به محور دوم فعالیت مرکز نوآوری پست اشاره و بیان کرد: «در بخش دوم که پست پیشرفته و فناورانه است، استارت‌آپ‌ها می‌توانند در بحث جمع اوری و قبول و رهسپاری و بحث توزیع کمک کنند.»
 
آنطور که سبحانی‌فر می‌گوید بخش بعدی اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیکی است واین بخش دنیایی از ایده‌ها وجود دارد و شرکت پست با برنامه‌ریزی خدمات خوبی ارائه می‌دهد و استارت‌آپ‌ها هم می‌توانند در این حوزه ایده‌پردازی کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.