تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

October 16, 2021
11:03 شنبه، 24ام مهرماه 1400
کد خبر: 129447

گوگل نحوه نمایش نتایج موتور جستجوی خود را در موبایل آسان‌تر می‌کند

 
کاربران موبایل تا پیش از این در کار کردن با موتور جستجوی گوگل و پس از رسیدن به انتهاب صفحه با دکمه «مشاهده بیشتر» مواجه می‌شدند، اما اکنون گوگل کار را برای کاربران ساده‌تر کرده و دیگر خبری از دکمه مشاهده بیشتر نخواهد بود و با اسکرول کردن، نتایج بیشتری برای آنها نمایش داده خواهد شد.
 
ویژگی جدید موتور جستجو گوگل مزایای زیادی دارد. اکنون مشاهده نتایج بسیار سریع و آسان‌تر انجام می‌شود و دیگر نیازی نیست به صورت مداوم روی دکمه «مشاهده بیشتر» کلیک کرد.
 
هم اکنون تغییر جدید جستجو غول موتور جستجو در مرورگر وب موبایل و نسخه iOS یا اندروید اپلیکیشن گوگل قابل مشاهده است. همچنین طبق گزارش TechCrunch گوگل در حال راه‌اندازی این ویژگی جدید است، بنابراین ممکن است برخی جستجوهای شما به شیوه سابق انجام شود. این تغییر بخشی از طراحی مجدد جستجوی غول فناوری برای موبایل‌ها محسوب می‌شود که در سال جاری آغاز شده بود.
 
با یک بار استفاده از این ویژگی عملکرد آن را متوجه خواهید شد، با این وجود گوگل خاطرنشان می‌کند که این ویژگی تا پیش از اینکه کاربران وب‌سایت مورد نظر خود را پیدا نکرده باشند، چهار صفحه از نتایج جستجو را شامل می‌شود. همچنین با وجود این ویژگی، گوگل به سمت اپلیکیشن‌های مدرن دارای فید اصلی مانند اینستاگرام و تیک‌تاک حرکت می‌کند. به گفته گوگل این ویژگی به ویژه برای کسانی مفید خواهد بود که تمایل دارند از موتور جستجوی آن‌ها سوالات دقیق‌تری بپرسند.
 
برای مثال هنگام جستجو سوال گسترده‌تری مانند «با کدو تنبل چه کاری می‌توان انجام داد؟» در این حالت جدید، کاربران می‌توانند طیف گسترده‌تری از نتایج ممکن را مشاهده کنند که گزینه‌های زیادی مانند «ایده‌هایی برای تزئین کدو در هالووین» یا «دستورالعمل خالی کردن تخمه‌های کدو» را به آن‌ها نشان می‌دهد.
 
طبق پست وبلاگ این شرکت قابلیت «پیمایش مداوم» نتایج جستجو از روز گذشته به تدریج برای بیشتر جستجوهای انگلیسی موبایل در ایالات متحده آغاز شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.