اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 16, 2021
12:16 شنبه، 24ام مهرماه 1400
کد خبر: 129457

توضیحات افرانت درخصوص وضعیت سرویس CDN

شرکت افرانت به دنبال درج خبری با عنوان "شبکه تحویل محتوا یا CDN چیست و کدام شرکت‌ها در ایران CDN ارائه می‌دهند؟" توضیحاتی ارایه داده است که عینا در ذیل می‌آید.

پیرو درج خبری با عنوان "شبکه تحویل محتوا یا CDN چیست و کدام شرکت‌ها در ایران CDN ارائه می‌دهند؟" به تاریخ 20 مهرماه 1400 در آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به نقل از پیوست، روابط عمومی شرکت افرانت به اطلاع می‌رساند؛ در خبر منتشر شده جدولی با عنوان مقایسه سرویس شرکت های ایرانی ارایه دهنده خدمات CDN آورده شده و نگارنده گزارش در آن اقدام به مقایسه برخی ویژگی های این سرویس میان شرکت های فعال در این زمینه نموده است. در این جوابیه به اطلاع مخاطبان می رسانیم که بخشی از ویژگی های سرویس CDN افرانت (که در حال توسعه می باشد) در این جدول به درستی درج نشده و لازم است موارد زیر به اطلاع مخاطبان رسانده شود.

قانون صفحات خاص: CDN افرانت امکان تعریف policy دارد و می توان برای صفحات قوانین خاصی تعریف کرد. این ویژگی ها در صورت درخواست مشتریان فعال فعال می گردد. به عنوان نمونه:

– دسترسی بازدید کنندگان برای هر صفحه (به صورت token-base) قابل سیاست گذاری است.

Cach شدن یا نشدن محتوا قابل تنظیم می باشد.

میزان پاپ سایت ها: این شرکت در تمام نقاط کشور که دارای زیرساخت تبادل محتوا (IXP) می باشد، node فعال دارد. بدیهی است تمامی اپراتورها و FCP ها در این مراکز حضور دارند و محتوای CDN افرانت را از نزدیکترین نقطه دریافت می کنند. در حال حاضر تعدا پاپ سایت های داخلی شرکت افرانت 4 عدد و پاپ سایت های خارجی در دست توسعه می باشد.

 Smart Routing: این ویژگی در سرویس CDN بصورت توزیع بار بر روی نودها تعریف شده است و در صورت fail شدن یک نود، ترافیک آن Redirect شده و به نزدیکترین نود در دسترس منتقل می شود.

لازم به ذکر است، سرویس CDN افرانت به تازگی راه اندازی و در حال حاضر به صورت رایگان عرضه می شود و مراحل توسعه خود را پشت سر می گذارد. با عنایت به رایگان بودن این سرویس، مقایسه صورت گرفته مع الفارق می باشد چرا که در شرایط برابر انجام نشده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.