امینت

تلفن همراه

October 16, 2021
15:14 شنبه، 24ام مهرماه 1400
کد خبر: 129471

راه‌اندازی سامانه پرداخت بلیت مترو با فناوری تشخیص چهره در مسکو

ICTna.ir – مسکو در راستای گسترش شبکه متروی خود از سامانه پرداخت کرایه با استفاده از فناوری تشخیص چهره در بیش از ۲۴۰ ایستگاه مترو برای اولین بار در جهان رونمایی کرد.

NG3FD2LCUNNHNLPOOA4XBY2QSU.jpeg

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، پایتخت روسیه با ۱۲.۷ میلیون جمعیت، یکی از بزرگترین سامانه‌های نظارت ویدیویی را در اختیار دارد و پیش از این از فناوری تشخیص چهره برای قرنطینه اجباری کووید ۱۹ استفاده شده بود و معترضان سیاسی شرکت‌کننده در اعتصابات معتقدند پلیس از آن برای دستگیری و بازداشت‌‌های پیشگیرانه استفاده کرده است.

مقامات شهری مسکو اکنون این سرویس را ارایه داده‌اند تا از تشخیص چهره برای پرداخت کرایه مترو استفاده شود که در ورودی‌های ایستگاه‌ها با نام «پرداخت چهره» مجهز به دوربین نصب شده‌اند.

ماکسیم لیکسوتف، رییس بخش حمل و نقل پایتخت روسیه در اطلاعیه‌ای گفته است: مسکو اولین شهر در جهان است که این سامانه در این وسعت را پیاده‌سازی کرده و استفاده از آن اختیاری است و سایر روش‌های پرداخت نیز همچنان وجود دارد.

برای استفاده از این سامانه، مسافران باید عکس خود را ارایه داده و آن را به کارت بانکی و متروی خود از طریق اپلیکیشن مترو مسکو متصل کنند. مسافران برای استفاده از مترو باید برای سرویس «پرداخت صورت» ثبت‌نام کنند و با نگاه کردن به دوربین این سامانه در ورودی ایستگاه قطار وارد شوند.

بخش حمل و نقش شهری مسکو گفته است که اطلاعات مسافران به طور امن رمزگذاری خواهد شد و گروه‌های حقوق بشری معتقدند این سامانه حریم خصوصی و حقوق بشر را به خطر می‌اندازد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.