سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 17, 2021
11:28 یکشنبه، 25ام مهرماه 1400
کد خبر: 129490

تصویری منتسب به مک‌بوک پرو M1X با ناچ بالای نمایشگر منتشر شد

 
دیروز ایده جدیدی برای مک‌بوک پرو بعدی مطرح شد که به وجود ناچ در بالای نمایشگر این دستگاه اشاره می‌کرد. حالا تصویری به سطح اینترنت راه پیدا کرده که ظاهرا چنین ایده‌ای را برای صفحه نمایش لپ‌تاپ اپل تایید می‌کند.
 
منبع آگاهی به نام DuanRui در توییتر تصویری را به اشتراک گذاشته که مک‌بوک پرو M1X را با ناچ بالای نمایشگر نشان می‌دهد. اگر به اجزای موجود در این تصویر نگاه کنید، می‌توانید دوربین فیس آیدی، میکروفن و حسگر نور محیطی را ببینید. با این حال، کاربری در ردیت مدعی شده که مک‌بوک پرو بعدی از فناوری فیس آیدی بهره نمی‌برد و اپل همچنان از حسگر اثر انگشت تاچ آیدی استفاده خواهد کرد.
 
با توجه به این که رویداد Unleashed اپل فردا شب برگزار می‌شود، نمی‌توانیم با اطمینان درباره صحت این تصویر نظر دهیم. ولی اگر این تصویر درست باشد، مک‌بوک پرو M1X با ناچ و حاشیه‌های بسیار کمی در اطراف نمایشگر به بازار می‌آید. البته نباید فراموش کنیم که شایعه مربوط به ناچ در لپ‌تاپ اپل همین دیروز مطرح شد و ممکن است اعتباری نداشته باشد.
 
از سوی دیگر، توسعه‌دهنده‌ای به نام Saagar Jha متوجه شده که در یکی از بیلدهای Safari Technology Preview برای نمایشگر مک به safeAreaFrame API ارجاع داده شده است. این API شباهت زیادی به APIهای مورد استفاده در iOS دارد که کمک می‌کنند تا محتواها به درستی برای صفحه خمیده و ناچ آیفون و آیپد نشان داده شوند. با این حال، ایده «ناحیه امن» در مک‌ها برای بخش‌های دیگر رابط کاربری مثل نوار ابزار در حالت تمام صفحه نیز استفاده می‌شود. در نتیجه، این API ممکن است ارتباطی به ناچ نداشته باشد.
 
فراموش نکنیم که اگرچه امسال انتظار معرفی اپل واچ با طراحی جدیدی را داشتیم، اپل محصولی با طراحی آشنای نسل قبلی را معرفی کرد و بر همه گزارش‌های پیشین خط بطلان کشید. با این حساب، استناد به گزارش‌ها کار چندان راحتی نیست و همه چیز می‌تواند در رویداد فردا شب تغییر کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.