اپلیکیشن

تلفن همراه

October 17, 2021
11:54 یکشنبه، 25ام مهرماه 1400
کد خبر: 129494

سه دقیقه ای فشارتان را پایین بیاورید

 
افرادی که از نوعی اپلیکیشن موبایلی برای کنترل فشار خون استفاده می کنند در مقایسه با دیگر افراد مبتلا به این عارضه، فشار خون کم تری داشته اند.
 
 به نقل از theverge، تحقیقات جدید نشان می دهد آن دسته از افرادی که با کمک اپلیکیشن تصب شده روی موبایل به نام Hello Heart فشار خون خود را تحت کنترل درآورده اند، سطح فشار پایین تری دارند. این اپلیکیشن به کاربران امکان کنترل مداوم فشار خون و فعالیت بدنی را داده و نکاتی را درباره چونگی کنترل آن ارائه می دهد.
 
حدود نیمی از افراد بالغ آمریکایی از فشار خون بالا رنج می برند اما تنها یک چهارم آنها این عارضه مهم را کنترل می کنند. اگر افراد بتوانند تنها با اندازه گیری فشار خون با این نرم افزار موبایلی، میزان آن را بسنجند، می توانند در خانه و بدون مراجعه به پزشک و تحمل استرس های ناشی از آن، فشار خونشان را به راحتی در خانه کنترل کنند.
 
به خاطر داشته باشید که فشار خون بالای کنترل نشده از مهم ترین عوامل پرخطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته های قلبی است؛ از این رو، کنترل آن از اهمیت بالایی برخوردار است. 
 
به گزارش سیناپرس، در سال های اخیر به دلیل گسترش ابزارهای دیجیتال، استفاده از روش های کنترل سلامت دیجیتال در دنیا رواج یافته و پزشکان و بیماران از آن استقبال کرده اند اپلیکیشن Hello Heart دارای یک قسمت مخصوص کنترل فشار خون است که به طور خودکار میزان فشار خون را به این اپلیکیشن ارسال می کند. 
 
در ادامه، اپلیکیشن موردنظر فرآیند طی شده را کنترل کرده و به طور خودکار راهکارهایی را مانند رژیم غذایی و ورزش به کاربر ارائه می دهد تا بتواند در مدت زمانی کوتاه فشار خون را به حالت عادی برگرداند. 
 
محققان آمریکایی دریافتند که 85 درصد افرادی که مبتلا به نوع دو فشار خون و در معرض ابتلا به بیماری قلبی بودند، بعد از یک سال استفاده از این اپلیکیشن، کاهش فشار سیستولیک را تجربه کردند و این کاهش در بازه ای سه ساله هم ادامه پیدا کرد. 
 
این اپلیکیشن حتی برای افرادی که در معرض خطر کم تری هم قرار دارند و فشار خون بالای آنها خیلی خطرناک نیست، مناسب است و توانسته فشار خون را در 70 درصد افراد مبتلا به فشار خون نوع یک کاهش دهد.به گزارش سیناپرس، افرادی که به طور مداوم از آن استفاده می کنند تأثیر بیشتری از آن می گیرند و فشار خون پایین تری خواهند داشت و به بیماران فشار خونی کمک می کند در درازمدت فشار خون را کنترل کنند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.