سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

October 17, 2021
15:14 یکشنبه، 25ام مهرماه 1400
کد خبر: 129510

نسخه جدید Parallels با پشتیبانی بهتر از ویندوز ۱۱ و TPM مجازی منتشر شد

 
نرم‌افزار Parallels Desktop 17.1 به‌تازگی برای مک منتشر شده و پشتیبانی بهبودیافته برای ویندوز ۱۱ را به ارمغان می‌آورد. این نسخه همچنین پایداری vTPM یا TPM مجازی را برای همه نسخه‌های قبلی و بعدی ماشین‌های مجازی ویندوز ۱۱ افزایش می‌دهد.
 
نرم‌افزار Parallels 17.1 به‌طور کامل از macOS Monterey پشتیبانی می‌کند و حتی تجربه کاربری اجرای macOS Monterey در ماشین مجازی مک‌های M1 را ارتقا می‌دهد. ویندوز ۱۱ برای نصب به تراشه سخت‌افزاری TPM نیاز دارد، در نتیجه نصب آن روی کامپیوترهای قدیمی و بوت کمپ مک‌های اینتلی به یک معضل اساسی تبدیل شده بود.
 
حالا نسخه جدید Parallels با پشتیبانی پیش‌فرض از vTPM سازگاری مک‌های اینتل و اپل سیلیکون با ویندوز ۱۱ را به ارمغان می‌آورد. البته شرط این سازگاری استفاده از نسخه پیش‌نمایش اینسایدر ویندوز ۱۱ برای کامپیوترهای آرم است. توسعه‌دهنده Parallels می‌گوید:
 
«با توجه به اینکه می‌دانستیم Parallels Desktop نقش مهمی در دسترسی کاربران مک به سیستم عامل ویندوز ایفا می‌کند، با فعال‌سازی پیش‌فرض vTPM روی همه مک‌ها راهکار ساده‌ای برای استفاده از ویندوز ۱۱ ایجاد کردیم.»
 
مایکروسافت پیش‌تر گفته بود که مجازی‌سازی روی نسخه جدید سیستم عامل این شرکت پشتیبانی نمی‌شود و جدیدترین بیلد اینسایدر ویندوز ۱۱ هم قابلیت مجازی‌سازی را مختل می‌کند. در نتیجه، ابهامات زیادی درباره نصب ویندوز ۱۱ به‌صورت مجازی روی مک‌ها به وجود آمده بود. حالا اگرچه هنوز باید پیش‌نیازهایی را برای نصب این سیستم عامل روی مک رعایت کنید، اما حداقل بخشی از این مشکل از سوی Parallels برطرف شده است.
 
نسخه ۱۷.۱ علاوه بر پشتیبانی از vTPM، به کاربران اجازه می‌دهد Parallels Tools را روی نسخه ماشین مجازی macOS Monterey روی مک‌های M1 نصب و از قابلیت کپی و پیست بین ماشین مجازی و سیستم عامل میزبان استفاده کنند. به‌علاوه، اندازه پیش‌فرض دیسک در این نسخه از ۳۲ به ۶۴ گیگابایت افزایش یافته است.
 
نسخه جدید نرم‌افزار Parallels همچنین در Virtio GPU از VirGL پشتیبانی می‌کند تا به اجرای پردازش‌های Linux 3D در همه مک‌های سازگار کمک کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.