بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 17, 2021
16:56 یکشنبه، 25ام مهرماه 1400
کد خبر: 129516

رئیس کل بانک مرکزی: رمزارز ملی در آینده‌ای نزدیک به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد


رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه کارگروه مشترکی برای تعیین تکلیف رمزارزها تشکیل خواهد شد اعلام کرد به زودی و با تایید شورای پول و اعتبار، رمزارز ملی ایران به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
«علی صالح‌آبادی» ظهر امروز در کمیسیون اقتصادی مجلس حاضر شد و گزارشی از وضعیت بازار ارز، وضعیت کلان حوزه اقتصادی کشور و رمزارزها به نمایندگان مجلس ارائه کرد. او در این باره گفت: «اعضای کمیسیون با تاکید بر ایجاد کمیته‌هایی مشترک، به دنبال بررسی و پیگیری موضوعات مشترک بین مجلس و دولت هستند. موضوع رمزارزها یکی از همین موارد است.
 
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه امروزه موضوع رمزارز ملی و سایر رمزارزها در سطح دنیا مطرح است، از تشکیل کارگروهی با همکاری کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد تا موضع بانک مرکزی و کشور درباره رمزارزها مشخص و شفاف شده و این بازار تعیین تکلیف شود.
 
 
به گفته وی موضوع رمزارز ملی در بانک مرکزی در حال بررسی است و پس از نهایی شدن ضوابط آن در شورای پول و اعتبار، به صورت آزمایشی در کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
ارزهای دیجیتال طی یکی دو سال گذشته با رشد و بازدهی خارق العاده بیت کوین توجه مردم سراسر جهان و بالاخص ایران را به خود جلب کرده است. موضوعی که به چالشی بزرگ برای دولتمردان تبدیل شده و کارشناسان بارها بر لزوم ساماندهی این بازار تاکید کردند.
 
طبق برآوردهای صورت گرفته توسط کمیسیون اقتصادی مجلس، در داخل کشور روزانه ۷۰۰ بیت کوین به صورت غیررسمی خرید و فروش شده و سالانه نزدیک به ۱.۱ میلیارد دلار، رمز ارز در ایران استخراج می‌شود. این کمیسیون اخیرا طرح پیشنهادی خود برای ساماندهی به بازار مبادلات و استخراج رمزارزها را منتشر و دستگاه‌های مختلف دولتی مثل وزارت ارتباطات، صنعت و بانک مرکزی را متولیان این حوزه معرفی کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.