بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 17, 2021
17:56 یکشنبه، 25ام مهرماه 1400
کد خبر: 129522

معاون ارشد فنی بلوبانک: درحال حاضر بلوبانک شعبه دیجیتال بانک سامان است

ICTna.ir – معاون ارشد فنی بلوبانک گفت: براساس مجوز دریافت شده درحال حاضر بلوبانک به عنوان شعبه دیجیتال بانک سامان فعالیت می‌کند و بنابر صلاحدید رگولاتور بانکی، مجوز جدید و مستقلی برای ما صادر نشده است.

Blu Bank.jpeg

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، جمال غضنفری در نشست خبری صبح امروز این استارتاپ بانکی افزود: کل زیرساخت‌های بلوبانک به صورت مستقل از بانک سامان راه‌اندازی شده و اگر‌ بانک مرکزی صلاح بداند، به عنوان یک بانک مستقل می‌توانیم از صفر تا صد عملیات را خودمان انجام دهیم.

او اظهار داشت: هر زمانی که بانک مرکزی مجوز فعالیت نئوبانک‌ها را صادر کند، آمادگی داریم تا به عنوان بانک مستقل فعالیت خود را آغاز کنیم.

او با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از ۷۰۰ هزار نفر در بلوبانک حساب باز کرده‌اند، افزایش کارآیی، بهره‌وری، شفافیت، سهولت دسترسی به خدمات بانکی، تحقق عدالت اجتماعی و اثربخشی خدمات بانکی را از مهمترین اهداف بلوبانک عنوان کرد.

غضنفری با اشاره به اختلالات چند ساعته روی اپلیکیشن این بانک در شهریور ماه از بازپرداخت ۸۰۰ میلیون تومان کارمزد به مشتریان خبر داد و گفت: روزانه بیش از ۳۰۰ هزار تراکنش بانکی روی بلوبانک صورت می‌گیرد و تاکنون ۲۲ میلیون تراکنش ایجاد شده است.

پویان عطاآبادی، مدیر امور بازاریابی بلوبانک نیز درباره بازار هدف این بانک توضیح داد: خدمات بلوبانک برای استفاده عموم مردم با هر دسترسی به اینترنت و موبایل هوشمند عرضه شده است و در دسترس قرار دارد.

محسن محمدیان، مدیر منابع انسانی بلوبانک نیز با اشاره به تفاوت نئوبانک‌ها با بانک‌های سنتی و بانک‌های دیجیتال گفت: نئوبانک‌ها، به عنوان بانک کاملا دیجیتال توانسته‌اند ارزش‌های زیادی را خلق کنند و مزیت‌های فراوانی را در اختیار کاربران خود بگذارند. از جمله این مزیت‌ها دسترسی آسان، سادگی، شفافیت، بازدهی، امنیت، داده‌محوری، پشتیبانی و برندینگ است.

محمدیان افزود: آنچه که بلوبانک به دنبال آن است، بازگشت به اصول اولیه یک بانک، بازآفرینی فرآیندها و محصولات بانکی مبتنی بر تکنولوژی روز و در نهایت رفع اصطکاک‌های سیستم بانکی و بهبود قابل توجه تجربه مشتریان است. در واقع بلو، قصد دارد طعم دیگری از یک عملیات بانکی روزمره را به مشتریان بچشاند.

احمد ابراهیمی، مدیر محصول بلوبانک نیز توضیح داد:‌ تجربه آسان بلوبانک باعث شده تا کاربران بتوانند در هر زمان و مکانی افتتاح حساب کنند.

او افزود: ۶۰ درصد افتتاح حساب‌ها در ساعات غیرکاری از ۱۶ الی ۶ بامداد اتفاق افتاده است و ۲۵ درصد از مشتریان بلوبانک در شهر تهران و ۷۵ درصد از سایر شهرها اقدام به افتتاح حساب کرده‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.