اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

October 19, 2021
16:28 سه شنبه، 27ام مهرماه 1400
کد خبر: 129598

آغاز آزمایش قابلیت اشتراک‌گذاری پست‌های فیسبوک در اینستاگرام

 
فیسبوک قبلا قابلیتی برای اشتراک‌گذاری استوری‌ها و ریلزهای اینستاگرام در فیسبوک معرفی کرده بود. این شرکت اکنون در حال آزمایش نقطه مقابل این قابلیت است تا پست‌های فیسبوک را در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کند.
 
اینستاگرام اخیرا به قابلیتی مجهز شده که به کاربران اجازه می‌دهد پست‌های فیسبوک خود را در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند. فیسبوک می‌خواهد با این قابلیت مطمئن شود که اینستاگرام هم محتواهای کافی دریافت می‌کند و در رقابت با تیک تاک و اسنپ‌چت قادر است رضایت کاربران به‌خصوص نوجوانان را جلب کند.
 
فیسبوک می‌گوید این قابلیت هنوز رسما معرفی نشده و فقط عده محدودی از کاربران به‌صورت آزمایشی به آن دسترسی دارند. اگر اکانت فیسبوک خود را به اینستاگرام وصل کرده باشید و این ویژگی در دسترس‌تان قرار گرفته باشد، می‌توانید گزینه مربوطه را در صفحه ارسال پست فیسبوک ببینید. این گزینه در کنار بخشی قرار گرفته که اجازه می‌دهد مخاطبان پست خود را تعیین کنید یا آلبوم بسازید.
 
زمانی که روی این گزینه کلیک کنید، صفحه‌ای جدید روبروی شما باز می‌شود که امکان اشتراک‌گذاری همین پست در اینستاگرام را فراهم می‌کند. فیسبوک یادآور می‌شود که این تنظیمات فقط برای پست جاری اعمال خواهد شد و به تنظیمات پیش‌فرض فیسبوک تبدیل نمی‌شود.
 
ولی اگر بخواهید تنظیمات پیش‌فرض اکانت خود را تغییر دهید، می‌توانید به بخش Accounts Center بروید و به فیسبوک بگویید که می‌خواهید همه پست‌ها از این پس در اینستاگرام نیز به اشتراک گذاشته شوند. گفتنی است، فیسبوک پیش‌تر این امکان را فراهم کرده بود که بتوانید استوری‌های فیسبوک را در اینستاگرام منتشر کنید.
 
در حال حاضر اشتراک‌گذاری همزمان پست‌ها در فیسبوک و اینستاگرام فقط برای تصاویر و ویدیوهای تکی یا آلبوم‌هایی با حداکثر ۱۰ تصویر ممکن است. سایر فرمت‌های محتوایی مثل گیف‌ها، نظرسنجی‌ها و آلبوم‌هایی که بیشتر از ۱۰ تصویر داشته باشند، نمی‌توانند به‌صورت همزمان از طریق فیسبوک روی اینستاگرام بارگذاری شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.