اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

October 20, 2021
11:02 چهارشنبه، 28ام مهرماه 1400
کد خبر: 129608

اسنپ‌دکتر به فعالیت خود ادامه می‌دهد

 
هم‌بنیان‌گذار اسنپ‌دکتر اتهامات وارد شده از سوی سازمان غذا و دارو را غلط دانسته و می‌گوید که فعالیت این مجموعه مانند قبل ادامه خواهد داشت.
 
روز قبل محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو، پلتفرم‌های آنلاین سلامت را ناصرخسروی مجازی خواند و این مسئله واکنش اسنپ‌دکتر را برانگیخت. اسنپ‌دکتر در جوابیه خود گفته بود داروی غیرمجاز نمی‌فروشد و حق پیگیری قانونی این اتهامات را برای خود محفوظ می‌داند. حالا گل‌رخ داوران، هم‌بنیان‌گذار اسنپ‌دکتر در گفت‌وگو با پیوست تاکید می‌کند که شفاف نیست منظور سازمان غذاودارو، اسنپ‌دکتر بوده است یا سایر مجموعه‌ها اما این‌ حرف‌ها اتهام است و اگر چنین مواردی وجود داشته است، باید آن را به اطلاع ما برسانند.
 
اتهامات به اسنپ‌دکتر و پلتفرم‌های مشابه در حالی وارد می‌شود که این مجموعه‌ها به طور مستقیم به کاربران خود دارویی نمی‌فروشند؛ بلکه مجموعه‌های واسطی هستند که کاربر را به داروخانه وصل می‌کنند و دارو را به دست مردم می‌رسانند. داوران، هم‌بنیان‌گذار اسنپ‌دکتر نیز با ابراز تعجب از این موارد می‌گوید مسئول فنی یک داروخانه، برخی از داروها چه در حالت حضوری یا در آنلاین بدون نسخه نمی‌فروشد.
 
چند روز قبل گزارشی از اتاق بازرگانی در رسانه‌ها منتشر شد که سازمان غذا و دارو از برخی از این پلتفرم‌ها شکایت قضایی کرده است، شکایتی که چرایی آن توضیح داده نشده بود.
 
داوران در این باره توضیح می‌دهد: «شکایت‌هایی که توسط سازمان غذا و دارو از ما شده به دلیل تبلیغات و فروش خارج از شبکه توزیع دارویی بوده است که هردوی این اتهامات، غلط است. چرا‌که خود پلتفرم اسنپ‌دکتر دارویی به فروش نمی‌رساند و کسانی که دارو را تهیه می‌کنند، داروخانه‌ها هستند.»
 
داوران با بیان اینکه ما علاقه‌مند به تعامل با نهاد‌های مربوطه هستیم، می‌گوید: «ما در تمام مصاحبه‌های خود با رسانه بارها اعلام کردیم مایلیم با انجمن داروسازان و سازمان غذا و دارو تعامل داشته باشیم اما به نظر می‌رسد از سوی این نهادها ترسی مبنی بر حذف داروساز یا مسئول فنی داروخانه وجود دارد. این درحالی است ک اسنپ پلتفرم واسط بین خریدار و داروخانه است و ما اتفاقا تمرکز بیشتری روی نقش داروخانه و مسئول فنی داریم و در این فرایند نقش آنها کمرنگ نخواهد شد.»
 
هم‌بنیان‌گذار اسنپ‌دکتر در خصوص ادامه فعالیت خود، با تاکید براینکه ما مجوز خود را از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی دریافت کرده‌ایم، می‌گوید:‌ «با توجه به اینکه مواردی که مارا به آن متهم کرده‌اند، هیچ‌کدام صحت ندارد، ما به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.»a
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.