اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

October 20, 2021
11:16 چهارشنبه، 28ام مهرماه 1400
کد خبر: 129609

فیس‌بوک تغییر نام می‌دهد

 
سایت Verge به نقل از منابع آگاه خبر داد شرکت شبکه اجتماعی فیس بوک قصد دارد نامش را تغییر داده و هفته آینده نام جدیدی را اعلام کند.
 
 سایت Verge خبر داد مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک قصد دارد در کنفرانس سالانه کانکت این شرکت که ۲۸ اکتبر برگزار می‌شود، درباره تغییر نام صحبت کند اما این برنامه ممکن است زودتر اعلام شود. فیس بوک در واکنش به این خبر اعلام کرد درباره شایعات اظهارنظر نمی‌کند.
 
این خبر در شرایطی اعلام می‌شود که فیس بوک با تفحص فزاینده دولت آمریکا در خصوص شیوه‌های کسب و کارش روبرو شده است. نمایندگان هر دو حزب این شرکت را به ستوه آورده‌اند که حاکی از خشم فزاینده در کنگره نسبت به فیس بوک است.
 
تغییر برند، اپلیکیشن شبکه اجتماعی فیس بوک را یکی از محصولات بسیار در کنار اینستاگرام، واتس‌اپ و آکیلیوس می‌سازد که تحت کنترل این شرکت مادر قرار دارند.
 
تغییر برند با هدف توسعه خدمات، برای شرکتهای "سیلیکون ولی" غیرمتداول نیست.
 
گوگل آلفابت را به عنوان یک شرکت هولدینگ در سال ۲۰۱۵ تاسیس کرد تا فراتر از کسب و کار جست و جو و تبلیغات توسعه پیدا کرده و بر کسب و کارهای دیگری از واحد خودروی خودران و فناوری سلامت تا فراهم کردن خدمات اینترنت در مناطق دوردست نظارت کند.
 
اقدام برای تغییر برند همچنین منعکس کننده تمرکز فیس بوک به ساخت متاورس است؛ دنیای آنلاینی که در آن افراد می‌توانند از دستگاههای مختلف برای حرکت و ارتباط در یک محیط مجازی استفاده کنند.
 
فیس بوک در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده سرمایه گذاری سنگینی کرده و قصد دارد حدود سه میلیارد کاربر خود را از طریق دستگاهها و اپلکیشنهای متعدد وصل کنند. این شرکت برای کمک به ساخت متاورس، قصد دارد ۱۰ هزار شغل در اتحادیه اروپا در پنج سال آینده ایجاد کند.
 
زاکربرگ از ژوییه درباره متاورس صحبت کرده است. این کلمه که نخستین بار سه دهه پیش در یک رمان تخیلی بکار برده شد، توسط شرکتهای فناوری دیگر مانند مایکروسافت هم اشاره شده است.
 
بر اساس گزارش رویترز، سایت Verge اعلام کرده که نام احتمالی ممکن است با Horizon ارتباط داشته باشد. فیس بوک اخیرا پلتفرم بازی واقعیت مجازی در دست توسعه خود را از Horizon به Horizon World تغییر نام داد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.