اپراتورها

تلفن همراه

October 20, 2021
14:39 چهارشنبه، 28ام مهرماه 1400
کد خبر: 129627

نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن‌همراه ایرانسل برگزار می‌شود

 
به مناسبت ۲۹ مهرماه، سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن‌همراه ایرانسل، بعدازظهر چهارشنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰، نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به صورت حضوری و آنلاین و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
 
شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در بازه زمانی کوتاهی از دریافت پروانه شبکه و خدمات ارتباطات سیار در ۶ آذر ۱۳۸۴، توانست مراحل راه‌اندازی و توسعه شبکه را طی کرده و در ۶ شهریور ۱۳۸۵، از شبکه خود به صورت آزمایشی بهره‌برداری کند. در ادامه و در ۲۹ مهر ۱۳۸۵، شبکۀ تلفن‌همراه ایرانسل، به صورت رسمی راه‌اندازی شد.
 
به همین مناسبت، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، دستاوردهای ایرانسل در راستای توسعه زندگی دیجیتال و برقراری عدالت ارتباطی را در میان اصحاب رسانه تشریح خواهد کرد و از اهداف پیش‌رو برای تحقق تحول دیجیتال ایران سخن خواهد گفت.
 
این مراسم از ساعت ۱۴، به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی لنز پخش می‌شود و خبرنگاران آنلاین از طریق پلتفرم برگزاری جلسات آنلاین «داناپلاس»، همراه با خبرنگاران حاضر، در بخش پرسش و پاسخ مشارکت می‌کنند.
 
در مراسم سال گذشته ایرانسل چه گذشت؟
سال گذسته در مراسم سالگرد افتتاح ایرانسل مراسم چهاردهمین سالروز راه‌اندازی شبکه ایرانسل در حالی امروز برگزار شد که «بیژن عباسی آرند» مدیرعامل ایرانسل، اعلام کرد که این اپراتور با حضورش در بازار ایران باعث شکسته شدن انحصار، افزایش کیفیت خدمات و کاهش قیمت سیم‌کارت در ایران شد. به گفته مدیرعامل ایرانسل، این اپراتور در حال حاضر ۵۳.۵ میلیون مشترک دارد که از بین آن ۴۰ میلیون مشترک دیتا هستند و ۶۶۰ هزار مشترک نیز از اینترنت ثابت TD-LTE ایرانسل استفاده می‌کنند.
 
بر اساس آماری که سال گذشته در این مراسم منتشر شد تا مهر ۱۳۹۹ بیش از ۵۳ میلیون مشترک از خدمات ایرانسل استفاده می‌کنند که از این میزان نزدیک به ۴۰ میلیون نفر مشترک دیتای شبکه ایرانسل هستند. همچنین ۶۶۰ هزار نفر هم مشترکان اینترنت ثابت ایرانسل هستند و شبکه ایرانسل ۸۹ درصد از پوشش جمعیتی کشور را در بر می‌گیرد.
 
یکی از اطلاعات قابل توجهی که در مراسم سال گذشته، عباسی آرند ارائه داد درباره حمایت از تیم‌های استارتاپی بود. بر همین اساس «صندوق پژوهش و فناوری نوآفرین» برای حمایت از تیم‌های استارتاپی مشارکت کرده و سرمایه گذاری جدیدی روی آن انجام داده است. همچنین مرکز تحقیق و توسعه ایرانسل نیز راه‌اندازی شده که حمایت از استارتاپ‌ها در آنجا نیز دنبال می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.