تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 20, 2021
16:09 چهارشنبه، 28ام مهرماه 1400
کد خبر: 129632

بانی‌کار ارتباط بین کارفرماها و کارجویان بخش خدمات را فراهم می‌کند

 
بانی‌کار،سامانه استخدام و کاریابی آنلاین،کارجویان و کارفرمایان حوزه شغل‌های پایه و میان‌پایه را به هم متصل می‌کند. به گفته مدیرعامل این سامانه، شغل‌های پایه و میان‌پایه، از جمله شغل‌هایی هستند که بیشتر تخصص‌محور و برپایه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای شکل می‌گیرند تا علوم دانشگاهی.
 
 براساس گزارش بانی‌کار، نزدیک به نیمی از شاغلان کشور طبق اطلاعات مرکز آمار ایران، در بخش خدمات و در حوزه‌‌ شغل‌های پایه و میان‌پایه حضور دارند و این بخش ۴۸.۸ درصد از شاغلان کشور را شامل می‌شود. اگرچه این سهم نسبت به بهار سال ۹۹ بالغ بر یک درصد کاهش داشته است؛ اما همچنان برآورد می‌شود که تعداد شاغلان بخش خدمات حدود ۱۱.۵ میلیون نفر است.
 
سامانه بانی‌کار سال ۹۶ با هدف تسهیل کاریابی در حوزه‌‌ شغل‌های پایه و میان‌پایه و معرفی شغل‌های این حوزه به شرکت‌های بزرگ و کسب‌و‌کارهای خرد راه‌اندازی شد. در این پلتفرم کارفرمایان و کارجویان در بخش‌های خدماتی یک پروفایل شخصی دارند که در آن اطلاعات مورد نیازشان را ثبت کرده‌اند و می‌توانند با هم ارتباط داشته باشند.
 
 
هانیه گودرزی،مدیرعامل بانی‌کار
هانیه گودرزی، مدیرعامل بانی‌کار درمورد این سامانه به پیوست گفت: «بانی‌کار یک سامانه آنلاین تخصصی برای استخدام مشاغل میان‌پایه است که کارجویان و کارفرمایان حوزه شغل‌های پایه و میان‌پایه را به هم مرتبط می‌کند. شغل‌های پایه و میان‌پایه بیشتر تخصص‌محور هستند و برپایه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای شکل می‌گیرند تا علوم دانشگاهی، مانند مسئولان تشریفات، مشاورین املاک،نگهبانان و پشتیبان تلفنی و غیره.»
 
او ادامه داد: «وجه تمایز اصلی ما نسبت به سایت‌های استخدام دیگر، پرداختن به بخشی از بازار کار هست که بقیه وب‌سایت‌ها به آن نپرداختند و ما قصد داریم برای افرادی که در زمینه شغلی یقه آبی و یقه و صورتی خواهان کار یا کارجو هستند ارزش‌افزوده ایجاد کنیم.»
 
او در ادامه صحبت‌های خود به نحوه فعالیت این سامانه اشاره و بیان کرد: «کارفرماهایی که به این رده شغلی نیاز دارند، آگهی را براساس نیاز خود در وب‌سایت بانی‌کار قرار می‌دهند. کارجوهایی که در این طیف هستند رزومه ارسال می‌کنند و ما هم به کارجوها به صورت push notification اعلام می‌کنیم که در زمینه فعالیتتان آگهی استخدام ثبت شده است.»
 
گودرزی ادامه داد: «بانی‌کار همچنین سرویس‌های دیگری چون جذب و استخدام تضمینی کارجو و هدهانتینگ را ارائه می‌دهد. در این سرویس‌ها، بانی‌کار به عنوان واحد منابع انسانی در کنار شرکت‌هایی که واحد منابع انسانی ندارند و در استخدام نیروی انسانی  با چالش روبرو هستند، در کنارشان قرار می‌گیرد و به آنها کمک می‌کند تا نیروی مدنظر خود را به صورت تخصصی جذب کنند.»
 
آنطور که گودرزی می‌گوید بانی‌کار پروسه استخدام نیرو را برای شرکت‌ها انجام می‌دهد و بعد رزومه نیروهای مناسب را به شرکت موردنظر معرفی می‌کند تا آن شرکت از میان نیروهای معرفی شده، یکی را انتخاب کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.