اپلیکیشن

تلفن همراه

October 20, 2021
16:27 چهارشنبه، 28ام مهرماه 1400
کد خبر: 129636

نتفلیکس شیوه رتبه‌بندی فیلم‌ها و سریال‌های محبوب‌ خود را تغییر می‌دهد

 
نتفلیکس اعلام کرده است که به‌زودی از تعداد ساعت‌های مشاهده هر فیلم یا سریال‌ در پلتفرم خود به‌عنوان معیار جدیدی برای رتبه‌بندی آن‌ها استفاده خواهد کرد.
 
نتفلیکس در گذشته فیلم‌ها و سریال‌های خود را بر اساس تماشای حداقل دو دقیقه اول فیلم یا هر قسمت مجموعه تلویزیونی، در ۲۸ روز اول اکران آن‌ها رتبه‌بندی می‌کرد.
 
به گزارش Verge، این شرکت مدتی پیش شیوه این رتبه‌بندی را تغییر داد و آن را بر اساس تعداد کل ساعات تماشای یک فیلم یا سریال تنظیم کرد؛ اما از اوایل سال جاری در نظر دارد معیار رتبه‌بندی خود را باز هم تغییر بدهد. نتفلیکس در نامه‌ای به سهامدارانش نوشت:
 
روش‌های رتبه‌بندی متفاوتی وجود دارد […] ما فکر می‌کنیم تعداد ساعت‌هایی که افراد محتوای ما را مشاهده می‌کنند شاخص بهتری برای نشان دادن موفقیت یا رضایت کاربران از یک فیلم یا سریال است.
 
این روش با چگونگی اندازه‌گیری نرخ مشاهده و اعتباربخشی دیگر سرویس‌های پخش مطابقت دارد و سرویس‌های پخش دیگر نیز می‌توانند از آن برای قرار دادن این فیلم و سریال‌ها در پلتفرمشان استفاده کنند.
 
این اقدام علاوه بر اینکه سیستم‌ اصلی رتبه‌بندی عمومی را به ساعات مشاهده‌شده توسط بینندگان تغییر می‌دهد، به لحاظ تئوری باعث می‌شود کاربران درک بهتری از این رتبه‌بندی‌ داشته باشند.
 
با توجه به اینکه نتفلیکس آمار تماشای کامل هر فیلم یا قسمت‌های سریال‌ها را ثبت می‌کرد، معیار تماشای دو دقیقه اول آن‌ها می‌توانست گیج‌کننده باشد و موفقیت واقعی یک فیلم یا سریال را درست نشان ندهد. برای مثال، اگر شخصی تنها دو دقیقه اول فیلمی را تماشا می‌کرد و سپس از آن خارج می‌شد، داده به‌دست‌آمده از این شخص می‌توانست در آمار نتفلیکس مشکل ایجاد کند.
 
علاوه بر این، نتفلیکس اظهار کرد:
 
از این پس، به‌صورت مرتب‌تر نتایج به‌دست‌آمده از داده‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهیم تا آن‌ها نیز بتوانند روند هر فیلم یا سریال را بهتر دنبال کنند.
 
افراد برجسته این صنعت انتقاداتی درباره نحوه ارائه آمار فروش یا پرداخت‌ها و قراردادها عنوان کرده و خواهان شفافیت بیشتری در ارائه این آمار شده بودند.

 
تد ساراندوس، مدیرعامل و سرپرست محتوای نتفلیکس، ماه گذشته در کنفرانس CodeCon دو مدل رتبه‌بندی (مشاهده دو دقیقه اول یا کل ساعات مشاهده) فیلم و سریال‌های برتر نتفلیکس را با هم مقایسه کرد. در این دو شیوه اشتراک‌هایی وجود داشت؛ اما مقایسه نشان داد که شیوه ساعات مشاهده هر فیلم و سریال، تغییر قابل توجهی در رتبه‌بندی محتوا ایجاد می‌کند.
 
آنچه مسلم است این است که با هر معیاری، سریال کره‌ای محبوب Squid Game موفقیت بزرگی در این پلتفرم به دست آورده است.
 
طبق آمار نتفلیکس، ۸۹ درصد از افرادی که شروع به تماشای این سریال کرده‌‌اند، حداقل ۷۵ دقیقه (بیشتر از مدت‌زمان یک قسمت) از آن را تماشا کرده‌ و ۶۶ درصد از بینندگان (۸۷ میلیون نفر) در ۲۳ روز اول اکران این سریال، آن را به پایان رسانده‌اند.
 
هفته گذشته، نتفلیکس اعلام کرد که Squid Game به موفق‌ترین سریال این پلتفرم تبدیل شده است و ۱۴۲ میلیون خانوار در سراسر جهان (با رتبه‌بندی ۲ دقیقه‌ای) از این نمایش استقبال کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.