اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

October 21, 2021
12:04 پنجشنبه، 29ام مهرماه 1400
کد خبر: 129645

ساترا: به دنبال کوتاه کردن زمان دریافت مجوز برای آثار هستیم

 
قائم مقام ساترا در نشستی مشترک با تهیه کنندگان سریال‌های ایرانی از تلاش این نهاد برای کوتاه‌ کردن زمان دریافت مجوز برای آثار گفت. این درحالی است که سرتیپی یکی از تهیه‌کنندگان سریال حاضر در این نشست خطاب به ساتر گفت: ما باید بدانیم با چه کسانی طرف هستیم. این پیچیدگی در ساترا باید برای ما حل شود.
 
به گزارش روابط عمومی ساترا، وحید فرهمند، قائم مقام ساترا در نشست بین ساترا و تهیه‌کنندگان سریال‌ها با اشاره به اینکه ورود محتوایی ساترا در سریال‌ها از سریال «قورباغه» آقای اسدزاده و و پلتفرم نماوا شروع شد، گفت: «از آنجایی که پلتفرم بخش خصوصی است امکان هماهنگ کردن آن با ساختار و بخش دولتی در زمان کوتاه میسر نیست. بنابراین دبیرخانه محتوای حرفه‌ای ساترا سعی کرده است تمام فرآیندها و نظرات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر را ترجمه کند.»
 
او ادامه داد: «با توجه به توقعات و اصطکاک‌هایی که بین تهیه‌کننده و پلتفرم وجود دارد همواره تلاش کرده‌ایم تا آثار به موقع به پخش برسند. بازخوردهایی که در این زمینه از بازار دریافت کرده‌ایم هم بسیار خوب بوده‌اند.»
 
فرهمند درخصوص مراحل بخش صدور مجوز در بازه زمانی سه تا چهار ماهه، گفت: «تمام تلاش ما این بوده با توجه به بحران کرونا مراحل صدور مجوز به صورت غیرحضوری و در مدت‌زمانی سه الی چهارماهه انجام شود؛ ما انتظار داریم تسهیل‌گری وجود داشته باشد تا دغدغه‌های بخش خصوصی را از زبان خودش بیان کند. به همین دلیل تصور می‌کنم کارگزاری تجربه زیستی خوبی بوده و قابل بهبود است و مسیر این بهبود از طریق همین جلسات مهیا خواهد شد.»
 
فرهمند با بیان اینکه با همین اهداف فراخوانی منتشر شد تا هرکس دارای ظرفیت است وارد این کارگزاری شود، توضیح داد: «از بین ۲۷ درخواست ثبت شده ۵ مورد بعد از بررسی نهایی شدند؛ از دی‌ماه به صورت خاص دبیرخانه مستقر شد و از شهریورماه ۲۰ اثر به ما ارجاع شده است.»
 
او در خصوص مداخلات محتوایی گفت: «تبدیل مداخلات محتوایی ما به عدد بسیار دشوار است. چراکه گاهی این مداخلات به صورت کیفی بوده نه کمی. ایده‌آل من و ساترا در تعداد مداخلات، عدد صفر است. به این معنا که محتوا پیش از ورود ما خودش را تنظیم کرده است.»
 
فرهمند در بخشی دیگر به بیان شاخص‌های ارزیابی ساترا پرداخت و گفت: «آسیب به ارزش‌های نهاد خانواده، آسیب به باورها و اعتقادات، آسیب به ارزش‌های ملی و انقلابی و گفتار نامناسب جزو این شاخص‌ها هستند. نقص مدیریتی آثار نمایشی ما در این ۴ حوزه بالا می‌روند.»
 
قائم مقام رئیس ساترا با تاکید براینکه با مواردی که باعث نقض مالکیت تولیدکنندگان باشد، برخورد خواهیم کرد، گفت: «وظیفه ما شنیدن توقعات و ایده‌های شماست و جلسات ما با تهیه‌کنندگان بدون حضور نمایندگان آنها اعتباری مخدوش شده دارد. این جلسات در آینده نیز ادامه‌دار خواهند بود.»
 
حل پیچیدگی‌ها و آگاهی‌بخشی
علی سرتیپی، از تهیه‌کنندگان حاضر در این جلسه مشکل را عدم آگاهی دانست و گفت: «ما باید طبق یک برنامه‌ریزی بدانیم با چه کسانی طرف هستیم. این پیچیدگی در ساترا باید برای ما حل شود. اصل کلام من به ناشناخته بودن ارتباطات است. ما برای جمعیتی کار تولید می‌کنیم که سریال های ایرانی را می‌بینند و این به معنای خدمت به فرهنگ کشور است.»
 
محمدحسین قاسمی، از دیگر تهیه کنندگان حاضر در این برنامه با تاکید براینکه رسانه ملی و پلتفرم با هم رقیب نیستند، گفت: «این دو دارای دوفضای جداگانه هستند. پلتفرم کمی به واقعیت جامعه نزدیکتر است و این باعث جذب مخاطب شده است. آیا باید به پلتفرم باید به عنوان یک سرگرمی نگاه کنیم یا مدیوم؟ اینکه رسانه مردم از جانب بیگانگان باشد اتفاق بسیار بدی است؛ چراکه سینماگران ما پتانسیل بالایی دارند.»
 
قائم مقام ساترا در پایان تاکید کرد: «دغدغه تولیدکنندگان در حوزه تولید ارزشمند است. فاصله بین ما و تهیه‌کنندگان ابهاماتی را دامن زده است. ما تا دی ماه اجازه ثبت اثر را فقط به پلتفرم می‌دادیم اما متوجه شدیم این روند خیلی کمک کننده نیست به همین علت به تهیه‌کننده هم اجازه ثبت اثر را دادیم .ما مکلف به پاسخ‌گویی هستیم و ایرادها را برطرف می‌کنیم زیرا سیستم بسته‌ای نداریم و امیدوارم این روند به همه ما کمک کند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.