سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

October 23, 2021
11:28 شنبه، 1ام آبانماه 1400
کد خبر: 129675

خود را برای دانلود به‌روزرسانی بزرگ ویندوز 10 آماده کنید

مایکروسافت برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده تا به‌روزرسانی 21H2 ویندوز 10 که مربوط به فصل دوم سال 2021 میلادی می‌شود را برای تمامی کاربران خود روانه بازار کند.
 
مایکروسافت در مطلبی که به تازگی بر روی وبلاگ رسمی خود منتشر کرد توضیح داده که کاربران می‌بایست برای به‌روزرسانی ویندوز 10 در نوامبر 2021 آماده شوند و این نسخه Windows 10 21H2 نام دارد.
 
پیش از این شایعاتی مطرح شده بود که احتمال می‌رفت شرکت مایکروسافت این نسخه را در ماه اکتبر روانه بازار کند و هم اکنون به نظر می‌رسد این اتفاق در ماه نوامبر صورت بگیرد.
 
مدیران مایکروسافت همچنین اعلام کردند که انتظار می‌رود ویرایش «بیلد 19044.1288» آخرین نسخه آزمایشی پیش از انتشار اصلی باشد که این ویرایش هم اکنون برای دانلود کردن در اختیار عموم کاربران قرار گرفته است.
 
مایکروسافت به‌روزرسانی نوامبر که با نام 21H2 شناخته می‌شود را در اختیار کاربران آزمایشی گروه اینسایدر در کانال «ریلیز پریویو» قرار داه است. این دسته از کاربران برای در اختیار گرفتن این نسخه می‌بایست نسخه قبلی موسوم به 21H1 را در اختیار داشته باشند و در بخش تنظیمات ویندوز، در صفحه به‌روزرسانی و امنیت در بخش «ویندوز آپدیت» نسخه جدید را دانلود کنند.
 
نسخه 21H2 سیستم عامل ویندوز 10 قابلیت‌های جدید زیادی را در اختیار کاربران نمی‌گذارد و از نظر اندازه و سرعت استقرار برای کسانی که از نسخه 21H1 استفاده کردند تقریبا مانند یک به‌روزرسانی ساده به نظر می‌رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.