اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 23, 2021
14:58 شنبه، 1ام آبانماه 1400
کد خبر: 129688

نماینده مجلس: طرح صیانت از فضای مجازی برای توسعه کسب و کارهای دیجیتالی است

 
نماینده خمینی شهر در مجلس با بیان اینکه نمایندگان بنا دارند که از ایجاد شغل‌ در فضای مجازی پشتیبانی کرده حامی فعالیت شاغلین این حوزه باشند، اظهار داشت طرح صیانت از فضای مجازی برای توسعه کسب و کارهای دیجیتال است.
 
«محمدتقی نقدعلی» در گفتگو با فارس به توسعه کسب و کار دیجیتال در دو سال اخیر و در شرایط کرونایی کشور اشاره کرده و گفت:
 
«ثروت عظیم و ظرفیت بسیار بالایی پیش‌روی کشورمان با کسب و کارهای دیجیتال و اینترنتی وجود دارد که اگر از آن استفاده نکنیم مصداق فرصت‌سوزی است و از گردش مالی اقتصاد دیجیتال دنیا فاصله خواهیم گرفت. کسب و کار دیجیتال و اینترنتی در زمینه توسعه اشتغال در کشور می‌تواند نقش بسیار بزرگی را ایفا کند و اگر بخواهیم برای همه بیکارانی که شغل مناسبی ندارند اشتغال لازم را ایجاد کنیم کسب و کارهای دیجیتال و اینترنتی فضای بسیار خوبی است.»
 
او با تاکید بر اینکه کسب و کارهای دیجیتال برای ایجاد شغل سرمایه کمتری نسبت به شغل‌های جدید ایجاد شده دارند، اظهار داشت با توسعه روزافزون این موضوع در کشور، شفافیت فعالان این حوزه بیشتر شده و دولت هم بهتر می‌تواند در روند امورات و اقدامات آنها نظاره‌گر باشد.
 
نقدعلی نقش دولت و وزارت ارتباطات در توسعه کسب و کارهای دیجیتال را مهیا کردن و آماده کردن زمینه‌های بیشتر برای ظهور و بروز فعالیت‌های این حوزه دانست و گفت: «در دو سال اخیر و به بهانه کرونا کسب و کارهای اینترنتی در کشور توسعه کمی و کیفی زیادی را پیدا کرده‌اند. مردم هم از این موضوع استقبال زیادی داشته‌اند.»
 
وی در ادامه با اشاره به طرح صیانت آن را طرحی حمایتی برای توسعه کسب و کارهای دیجیتال و اینترنتی عنوان کرد که از فعالیت‌های شاغلین این حوزه حمایت کرده و از ایجاد شغل‌های در آن پشتیبانی می‌کند: «این در حالی است که نگاه برخی مخالفان به این موضوع نگاهی منفی است ولی مجلس یازدهم و وزارت ارتباطات دولت سیزدهم از کسب و کارهای دیجیتالی حمایت بالایی خواهد کرد.»
 
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با بیان اینکه مجلس پیگیر توسعه کسب و کارهای اینترنتی و فروشگاه‌های آنلاین و حل مشکلات آن‌ها است، تاکید کرد مجلس اجازه نخواهد داد که ترمزی برای کسب و کارهای دیجیتال و اینترنتی به وجود آید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.