تلفن همراه

گوشی

October 23, 2021
16:13 شنبه، 1ام آبانماه 1400
کد خبر: 129695

صدور مجوز آمادگی کودکان برای برخورداری از تلفن همراه هوشمند

ICTna.ir – یکی از زیرمجموعه‌های بریتیش تلکام دوره آموزشی آنلاینی برای کودکان طراحی کرده است تا وقنی کودکان اولین تلفن خود را می‌گیرند، به آنها آموزش داده شود چگونه در محیط اینترنت ایمن بمانند.

GettyImages-1227532868_54_990x660.jpeg

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این دوره آموزشی که PhoneSmart نام دارد، شامل ۵ ویدئوی تعاملی است که با استفاده از کاراکترهای آن به کودکان آموزش داده می‌‌شود چگونه از قلدری و اخبار جعلی در فضای مجازی ایمن بمانند.

با کامل شدن هر درس به شرکتکننده یک استیکر داده می‌شود که جمع‌آوری پنج استیکر به معنای آن است که کودک حائز دریافت مدرک PhoneSmart شده است.

این دوره به صورت رایگان در اختیار همگان قرار دارد و نه تنها مشترکان این اپراتور بلکه همه کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند و طی یک دوره یک ساعته آن را بگذرانند.

این دوره برای کودکان بین سن ۱۰ تا ۱۳ سال طراحی شده اما والدین می‌توانند با کمک آن می‌توانند میزان آمادگی کودک برای استفاده از گوشی تلفن همراه هوشمند را ارزیابی کنند.

براساس آمار ارایه شده از سوی آفکام، رگولاتوری انگلیس، ۴۹ درصد از کودکان ۸ تا ۱۱ ساله از گوشی تلفن همراه هوشمند شخصی برخوردار هستند و ۸۱ درصد کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله حداقل یکبار آسیب‌ها و آزارهای آنلاین را تجربه کرده‌اند.

این اپراتور تلفن همراه انگلیسی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است لایسنس PhoneSmart برای آماده‌سازی کودکان به منظور ورود به دنیای وب طراحی شده است و با استفاده از ابزارهایی می‌توان از آنها در فضای مجازی مراقبت کرد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.