اپراتورها

تلفن همراه

October 23, 2021
16:31 شنبه، 1ام آبانماه 1400
کد خبر: 129697

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواستار پایان انحصار شرکت مخابرات شد

 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به بحران مالی و خطر ورشکستگی شرکت مخابرات ایران، راه‌حل این مشکل را خارج کردن شبکه مخابرات از انحصار دانست.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، حسن درویشیان در مراسم اهداء بسته هدیه سازمان بازرسی به وزیر ارتباطات، به انتقاد از عملکرد وزارت ارتباطات و زیرمجوعه‌های آن در دوره گذشته پرداخت و درباره شرکت مخابرات ایران گفت: «موضوعی که بررسی‌های کارشناسی سازمان بازرسی مؤید آن است، بحران مالی و خطر ورشکستگی شرکت مخابرات در خصوص تلفن ثابت است. باید شرایط  مناسبی برای توسعه تلفن ثابت فراهم شود. زیرا هنوز بخش زیادی از مردم تلفن ثابت را بر تلفن همراه ترجیح می‌دهند.»
 
رییس سازمان بازرسی کل کشور افزود: «پیشنهاد مشخص سازمان بازرسی کل کشور در خصوص مشکلات خدمات تلفن ثابت، خارج کردن شبکه مخابرات از انحصار است. انحصار آسیب‌های بسیاری به بخش‌های مختلف کشور من‌جمله این حوزه وارد کرده است.»
 
درویشیان با اشاره به بسته هدیه سازمان بازرسی کل کشور به دولت گفت: «سازمان بازرسی کل کشور در راستای کمک به دولت جدید، چالش‌ها و آسیب‌های کلان هر حوزه به همراه راهکارهای پیشنهادی جهت رفع این چالش‌ها و آسیب‌ها را طی یک بسته هدیه به وزرا ارائه می‌کند.»
 
او افزود: «یکی از موضوعاتی که در گزارش سازمان به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آن پرداخته‌شده، موضوع فضای مجازی است. متأسفانه شورای عالی فضای مجازی در دوره‌های گذشته خیلی جدی گرفته نشده و باید جلسات این شورا مرتباً برگزار شود.»
 
او با اشاره به آمار استفاده از شبکه اجتماعی خارجی در کشور گفت: «آمارهای رسمی وزارت ارتباطات مؤید این موضوع است که بخش زیادی از مصرف اینترنت کشور از بستر شبکه‌های اجتماعی خارجی مانند اینستاگرام، تلگرام و واتساپ است.»
 
درویشان علت استقبال کمتر از شبکه‌های اجتماعی داخلی را «کیفیت و کاربردهای شبکه‌های اجتماعی خارجی» عنوان کرد و افزود: «اگر ضعف‌های شبکه‌های داخلی مرتفع شود قاعدتاً مردم از شبکه‌های داخلی نیز استقبال خواهند کرد که در این زمینه پیشنهادهای مشخصی را در گزارش ارائه کرده‌ایم.»
 
درویشیان با تأکید بر ضرورت تکمیل شبکه ملی اطلاعات گفت: «مواضع اخیر شما نشان‌دهنده این است که در خصوص اجرای شبکه ملی اطلاعات اهتمام جدی دارید. متأسفانه کار در این حوزه آن‌طور که انتظار می‌رفت پیش نرفته و ضرورت دارد عملیاتی شدن این شبکه تسریع شود.»
 
او با اشاره به فرا بخشی بودن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «محصولات و کارکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر همه وزارتخانه‌ها و حتی کل کشور اعم از خصوصی و دولتی تأثیرگذار است. حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیتی کشور متأثر از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت کار در حوزه فضای مجازی است.»
 
عضو شورای عالی قوه قضاییه با تأکید بر اجرای دولت الکترونیکی گفت: «سال‌ها و در برنامه‌های متعدد پنج‌ساله کشور قرار است دولت الکترونیک اجرا شود ولی هنوز به سرانجام نرسیده است. البته اطلاع داریم که دستگاه‌های اجرایی دارای بانک‎های اطلاعاتی در به اشتراک‌گذاری اطلاعات مقاومت می‌کنند که باید در قانون ضمانت اجرایی معتبری برای تمکین دستگاه‌ها برای تبادل اطلاعات پیش‌بینی شود.»
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور پیشنهاد داد کارگروهی بین سازمان بازرسی کل کشور و وزارت ارتباطات تشکیل شود تا موارد این بسته پیشنهادی را بررسی و راهکارهای آن را اجرایی کنند.
 
در ادامه این نشست عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با استقبال از بسته هدیه سازمان بازرسی و همچنین تشکیل کارگروه مشترک جهت پیگیری اجرای مواد این بسته گفت: «ما از رویکرد حل مسئله سازمان بازرسی کل کشور استقبال می‌کنیم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.