اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

October 23, 2021
17:05 شنبه، 1ام آبانماه 1400
کد خبر: 129704

با این هک گوگل پلی استور را در ویندوز ۱۱ اجرا کنید

 
توسعه‌دهنده‌ای موفق شده اسکریپتی بنویسد که به کمک آن می‌توانید گوگل پلی استور را در محیط ویندوز ۱۱ اجرا کنید.
 
مایکروسافت چند ماه پیش از عرضه ویندوز ۱۱ وعده داد که اپلیکیشن‌های اندرویدی از این پس می‌توانند به‌طور مستقیم دانلود و در محیط ویندوز اجرا شوند. بااین‌حال، پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی در نسخه اول ویندوز ۱۱ موجود نیست و قرار است در به‌روزرسانی‌های آینده به جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت اضافه شود.
 
این در حالی است که نسخه بتای این قابلیت به همراه راهنمای توسعه‌دهندگان برای ساب‌سیستم ویندوز برای اندروید (WSA)‌ چند روز پیش در دسترس اینسایدرها قرار گرفت. البته در حال حاضر دانلود اپلیکیشن‌های اندرویدی تنها از طریق اپ استور آمازون در بستر مایکروسافت استور میسر است و کاربران به بسیاری از اپلیکیشن‌های موجود در پلی استور دسترسی نخواهند داشت.
 
برای حل این محدودیت، توسعه‌دهنده‌ای با نام کاربری ADeltaX موفق به نوشتن اسکریپتی شده که به کاربران اجازه می‌دهد از خدمات گوگل پلی در ساب‌سیستم ویندوز برای اندروید استفاده کنند. این اسکریپت با نام WSAGAScript در گیت‌هاب موجود است.
 
pic.twitter.com/c8ZxkmdJ4R
 
— ADeltaX (@ADeltaXForce) October 22, 2021
برای نصب این اسکریپت مراحل زیر را که توسط این توسعه‌دهنده اعلام شده، انجام دهید:‌
 
MSIXBUNDLE را از سایت store.rg-adguard به این شکل دانلود کنید:‌ گزینه Package id را انتخاب کرده، در نوار مقابل 9P3395VX91NR را تایپ کنید. Ring را روی SLOW بگذارید و فایلی با حجم ۱٫۲ گیگابایت را دانلود کنید (فایل انتهای صفحه).
فایل WSL2 را از وب‌سایت ubuntu یا debian یا هر سایت توزیع‌کننده دیگری دانلود و نصب کنید.
برنامه Lunzip را برای از حالت فشرده خارج کردن فایل lzip نصب کنید.
GAPPS PICO را از سایت OPENGAPPS دانلود کنید (x86_64, 11, PICO).
MSIXBUNDLE را اکسترکت کنید. MSIX را داخل فولدری اکسترکت کنید، این فایل‌ها را پاک کنید:‌
APPXMETADATA, APPXBLOCKMAP, APPXSIGNATURE, [CONTENT_TYPES]
 
این ایمیج‌ها را (YSTEM.IMG, SYSTEM_EXT.IMG, PRODUCT.IMG, VENDOR.IMG) در IMAGES# کپی کنید.
این فایل‌ها را (GAPPS PICO ZIP) در GAPPS# کپی کنید.
VARIABLES.sh را ویرایش کنید و یک روت فولدر ایجاد کنید.
این موارد را اجرا کنید:‌
extract_gapps_pico.sh
 
extend_and_mount_images.sh
 
apply.sh
 
unmount_images.sh
 
ایمیج‌ها را از فولدر IMAGES# در فولدر اکسترکت شده MSIX کپی کنید.
PowerShell را در حالت ادمین راه‌اندازی کرده و این را اجرا کنید:‌
Add-AppxPackage -Register PATH_TO_EXTRACTED_MSIX\AppxManifest.xml
 
حالا WSA را با GAPPS اجرا کرده و از خدمات گوگل پلی در ویندوز ۱۱ لذت ببرید.
به گفته توسعه‌دهنده، این اسکریپت هنوز کامل نشده و ممکن است مشکلات و باگ‌هایی داشته باشد. بخش readme آن هم در آینده با مراحل آسان‌تر و جزییات بیشتر به‌روز خواهد شد. توجه داشته باشید که اسکریپت WSAGAScript ابزار شخص ثالثی است که هنوز در حال طی کردن مراحل آزمایشی است و بهتر است جانب احتیاط را هنگام اجرای آن رعایت کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.