اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 24, 2021
12:13 یکشنبه، 2ام آبانماه 1400
کد خبر: 129708

اینترنت در ۸۰۰ روستای استان کرمان مطلوب نیست

 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به وجود ۲ هزار و ۸۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان گفت: از این تعداد ۸۰۰ روستا فاقد اینترنت مطلوب هستند.
 
مسعود الهامی روز شنبه در جلسه حل مشکلات روستاهای اطراف مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در فرهنگسرای مس این شهر خاطرنشان کرد: ۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در اطراف سرچشمه رفسنجان وجود دارد که در ۹ روستا مکالمه تلفنی مشکلی ندارد امّا اهالی ۸ روستای این منطقه از فقدان اینترنت رنج می برند.
 
وی با اشاره به اینکه ساماندهی مسائل مخابراتی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار در دستور کار مخابرات است اظهار داشت: در شهرستان های رفسنجان و انار روستاهایی هستند که متصل به شبکه مخابراتی نیستند و این مشکل باید برطرف شود.
 
الهامی با اشاره به اینکه ارائه خدمات مخابراتی از سال ۸۸ به بخش خصوصی واگذار شده است ادامه داد: تعهدات دولت در این زمینه محدود شده است و در بخش توسعه شبکه و کابل در دولت هیچ تعهدی نداریم.
 
وی با بیان اینکه سرقت کابل های مخابراتی در استان کرمان به حدی بالاست که در یک ماه گذشته ۱۲۰ کیلومتر کابل مخابراتی در این استان به سرقت رفته است تصریح کرد: به همین دلیل توسعه کابل در برنامه نیست و کشور هم با کمبود کابل مخابراتی مواجه است؛ در کل کشور ۲۰۰ کیلومتر کابل مخابراتی تولید می شود که در همه استان ها به مصرف می رسد.
 
 
توسعه و آبادانی روستاها با هدف جلوگیری از مهاجرت انجام شود
 
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: اهالی روستاهای سرچشمه در زمینه های مختلف اعم از راه، اینترنت، آب و گاز دچار مشکلاتی هستند.
 
 
حجت الاسلام حسین جلالی بیان کرد: زمانی که در یک روستا مدرسه ای نباشد، آنتن دهی تلفن همراه مشکل دار باشد، زیرساخت راه، برق و روشنایی وجود نداشته باشد، مردم به سمت شهر مهاجرت می کنند.
 
وی گفت: حقوق دولتی معادن استان کرمان رقم بالایی است که متأسفانه برای حل مشکلات و توسعه و آبادانی روستاها آن طور که باید هزینه ای از این طریق پرداخت نمی شود.
 
جلالی ادامه داد: اداره صنعت، معدن و تجارت در صدور مجوزهای فعالیت معادن باید به ابعاد زیست محیطی و آبادی ها هم توجه داشته باشد زیرا معادن باید نسبت به حقوق اهالی هم برنامه داشته باشند و محیط زیست را هم نابود نکنند.
 
وی همچنین به بیشترین حوادث جاده ای در محور رفسنجان به نوق که دوّمین محور حادثه خیز در استان کرمان است اشاره کرد و گفت: کار دوبانده سازی آن در حال اجرا و نیازمند اعتبارات بیشتری است.
 
نماینده مجلس خاطرنشان کرد: محور داوران( رفسنجان به زرند ) هم یکی دیگر از محورهای پرخطر رفسنجان است که اعتبار ۸ میلیارد تومانی برای دوبانده شدن این محور کافی نیست و باید افزایش یابد.
 
مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و عضو هیأت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران هم در این نشست درباره زیرسازی جاده های روستایی اظهار کرد: سال قبل زیرسازی و آسفالت جاده شاهزاده عباس  با همت  صنعت و معدن و تجارت و نیز شرکت ملی صنایع مس ایران  آغاز شده و جاده مغوئیه هم در دستور کار قرار گرفته است.
 
حسین احمدی تصریح کرد: اجرای طرح و پروژه در روستاها توسط بخشداری اولویت بندی می شود و شرکت مس هم بودجه را پرداخت می کند؛ تا به حال بودجه قابل توجهی برای احداث جاده ها و زیرساخت های منطقه اختصاص داده است.
 
وی با اشاره به اینکه ساماندهی قنوات و لوله کشی آب هم در برنامه شرکت مس قرار دارد بیان کرد: مجوزهای لازم را در قالب مسوولیت های اجتماعی و با هماهنگی هیأت مدیره می گیریم تا بتوانیم با اجرای طرح های روستایی اطراف سرچشمه نوید بخش سال های خوبی برای روستاها و مناطق اطراف باشیم.
 
مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان هم در این جلسه اظهار کرد: قانون ملی شدن اراضی نزدیک به ۶۰ سال در کشور در حال اجراست.
 
مهدی رجبی زاده بیان کرد: تا قبل از آن، هر میزان زمین که توسط اشخاص در قالب باغ، خانه، دامداری و … احیا شده است تحت عنوان مستثنیات مردم محسوب می شود و مابقی اراضی حتی اگر به صورت سند ثبتی شده باشند، اراضی ملی محسوب می شوند.
 
 وی تصریح کرد: کارگروه رفع تداخل تعریف شده  که در شهرستان ها در جهاد کشاورزی تشکیل می شود و اگر این کارگروه تشخیص داد زمین به ناحق به نفع دولت ضبط شده و ملی شده و سهم زارع بوده است با یک رأی کارگروه زمین به زارعین برگشت داده می شود.
 
شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.