تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 25, 2021
15:14 دوشنبه، 3ام آبانماه 1400
کد خبر: 129739

روسیه به دنبال ارز ملی دیجیتال برای مقابله با تحریم

 
روسیه در نظر دارد به منظور مقابله با تحریم ها، ارز دیجیتال ملی خود را با پشتوانه روبل تا سال ۲۰۲۱ میلادی راه اندازی کند.
 
روسیه از کشورهایی است که به دنبال عرضه ارز دیجیتال ملی و بهره مندی از این فرصت در فضای مجازی است. در این باره رئیس بانک مرکزی روسیه گفته است آزمایش ارز دیجیتال ملی روسیه را در پایان سال 2021 آغاز خواهد کرد. ارز دیجیتال ملی روسیه با پشتوانه روبل می تواند ابزاری برای مقابله با تحریم ها باشد.
 
وضع قوانین سختگیرانه برای مدیریت ارز دیجیتال در روسیه
 
در راستای سازماندهی ارزهای دیجیتال در روسیه، عضو کمیسیون حمایت حقوقی از اقتصاد دیجیتال روسیه خاطر نشان کرده است که مشاغل خارجی بر پایه ارز دیجیتال، از جمله صرافی و سرمایه گذاران، باید اطلاعات مربوط به عملیات های رمزارزهای روسی خود را هر سه ماه یکبار به سازمان مالیات ارسال کنند. روسیه برای متخلفان مجازات سختی در نظر گرفته است که بر اساس آن مجازات فقط محدود به جریمه نقدی نیست. عدم اعلام دارایی کیف پول رمز ارزی که سالانه بیش از یک میلیون روبل حدود 13000 دلار در آن مبادلات انجام شده، به جرم کیفری تا سه سال زندان تبدیل می شود. همچنین کار در اردوگاه های اجباری نیز می تواند یکی از مجازات ها باشد.
 
همچنین قوانین جدید کاربران ارزهای دیجیتال را ملزم می کند در صورتی که کیف پولشان حاوی 100 هزار روبل روسیه است، سوابق تراکنش، آدرس کیف پول و تراز مالی شان را گزارش کنند. طبق این قانون برای کاربرانی که در طول بازه یک ساله، کیف پولی با بیش از یک میلیون روبل داشته باشند و آن را گزارش نکنند، کار اجباری و تا سقف سه سال زندان در نظر گرفته می شود.
 
روبل پشتوانه ارز دیجیتالی ملی روسیه
 
طبق اعلام مقامات روسی، روبل دیجیتال در کنار روبل های کاغذی در چرخه خواهند بود و قرار نیست روبل های کاغذی از چرخه به طور کامل خارج شوند بلکه هدف سهولت انجام تراکنش ها با امکان نگهدای روبل در کیف پول الکترونیکی و انجام عملیات پرداخت و دریافت با استفاده از موبایل خواهد بود.
 
به گفته بانک مرکزی روسیه، روبل دیجیتالی باعث نوآوری و رقابت بیشتر در بخش مالی خواهد شد چرا که باعث انتقال سریع تر و آسان تر وجه بین طرفین معامله می شود و پروژه‌های دولتی نیز با برنامه ریزی بهتری انجام می شود. در گزارش بانک مرکزی روسیه آمده است امکان مخفی ماندن هویت کاربران روبل دیجیتالی وجود ندارد. هم چنین قرار است میزان ارز دیجیتالی که فرد می تواند در هر زمان در اختیار داشته باشد به میزانی معین و محدود باشد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.