آیین‌نامه‌ها و فراخوان‌ها

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 25, 2021
17:02 دوشنبه، 3ام آبانماه 1400
کد خبر: 129747

دومین فراخوان «هم‌یار نوآوری» توسط هلدینگ پرسال منتشر شد

 
هولدینگ پرسال، با انتشار دومین فراخوان پویش «هم‌یار نوآوری» از استارتاپ‌ها و تیم‌های خلاق در راستای اجرای ایده‌هایشان خواست تا از ۳ آبان تا ۳ آذر نسبت به ثبت و ارسال ایده‌هایشان برای پویش هم‌یار نوآوری اقدام کنند.
 
هولدینگ پرسال در راستای مسئولیت اجتماعی خود با همکاری شتاب‌دهنده مجازی وینوهاب، فاز دوم پویش «هم‌یار نوآوری» را برگزار کرده است. اجرای این ایده با محوریت محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی، فقرزدایی و توسعه پایدار انجام شده است.  همچنین این فراخوان از تمامی استارتاپ‌ها و تیم‌های خلاق که واجد شرایط هستند دعوت می‌کند تا در راستای بهره‌مندی از حمایت‌ها، در این پویش شرکت کنند.
 
بر اساس اهداف این پویش ساکنین مناطق کم‌برخوردار از قبیل روستاها، مناطق مرزی و حاشیه شهرهای بزرگ به عنوان گروهی از واجدین شرایط نام برده شده است. همچنین ساکنین شهرهای کوچک فاقد زیرساخت آموزشی مناسب نیز در این گروه قرار خواهند گرفت و از آنها درخواست شده در صورت تمایل در این پویش ثبت‌نام کنند.
 
از سویی دیگر در بخشی از این فراخوان، از افراد دارای ایده‌ای که به محرومیت‌زدایی منجر شود و همچنین دانش‌آموزان ۳ سال پایانی متوسطه نیز در گروه واجدین شرایط حضور در این پویش قرار گرفته‌اند و امکان ثبت‌نام برای آنها نیز فراهم شده است.
 
نگاهی به جزئیات حمایت‌های هولدینگ پرسال
جزئیات حمایت‌های این بورسیه که استارتاپ‌های برگزیده بصورت رایگان از آن‌ها برخوردار خواهند شد، در پنج گروه گوناگون ارائه شده است. بخش اول این حمایت‌ها شامل آموزش‌های مدون ، ارائه بسته آموزشی در زمینه کارآفرینی و استارتاپ است. همچنین در دومین بخش حمایتی نیز مشاوره و منتورینگ با متخصصان کسب‌وکار برای شرکت کنندگان فراهم خواهد شد.
 
 
ارزیابی طرح‌های کسب‌وکار به عنوان سومین بخش حمایتی مطرح شده که به نظر می‌رسد اثرات قابل توجهی نیز برای توسعه استارتاپ‌ها داشته باشد. همچنین اعطای بذرمایه پس از پذیرفته‌شدن در مرحله شتابدهی و علاوه بر آن امکان سرمایه‌گذاری (در صورت پذیرفته‌شدن در گروه سرمایه‌گذاری پرسال ) نیز برای شرکت‌کنندگان فراهم شده است.
 
اهداف پویش هم‌یار نوآوری چیست؟
محرومیت زدایی، اولین و مهم‌ترن اهداف این پویش است. در همین راستا پویش هم‌یار نوآوری این موضوع  را مورد توجه قرار داده که مسائلی از یک یا چند منطقه محروم را مورد هدف قرار داده و برای رفع آن کسب‌وکار را طرح‌ریزی کند. همچنین اشتغال‌زایی و فقرزدایی نیز در این پروژه مورد توجه قرار گرفته است. از همین رو به نظر می‌رسد راه‌اندازی کسب‌وکار در منطقه باعث افزایش اشتغال، ارتقای سطح درآمد و جلوگیری از مهاجرت به حاشیه شهرهای بزرگ خواهد شد.
 
بهبود کیفیت زندگی گروه‌های خاص، که بر اساس آن ارزش‌آفرینی کسب‌وکار در راستای ارائه خدمت یا محصول به گروه‌های خاص (مانند معلولان و سالمندان) مورد توجه قرار گرفته، سومین هدف مورد توجه محسوب می‌شود. در همین راستا اگر کسب‌وکاری مبتنی بر ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی باشد، توجه بیشتری به آن خواهد شد. بنابراین اگر کسب‌وکاری در راستای ترویج و تجاری‌سازی میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق کم‌برخوردار شکل گرفته باشد، اقبال بیشتری برای کسب حمایت خواهد داشت.
 
ملاحظات زیست‌محیطی و توسعه پایدار، بهبود کسب‌وکارهای منطقه‌ای و همچنین ارتقای دانش و مهارت ساکنان مناطق کم‌برخوردار نیز از اهدافی است که این پویش تمرکز قابل توجهی بر آن دارد.
 
 جذب و حمایت در سه فاز ادامه دارد
این کمپین در ۳ فاز مختلف، اقدام به جذب و حمایت تیم‌های استارتاپی می‌کند. فاز اول این پویش در تابستان ۱۴۰۰ برگزار شد و پس از بررسی‌های تیم مسئولیت اجتماعی ، ۲۰ تیم استارتاپی از ۱۰ استان کشور و بیشتر با موضوعیت توانمندسازی اقشار آسیب‌دیده و کم‌برخوردار، در راستای این بورسیه برگزیده و وارد روند پیش‌شتابدهی شدند. با توجه به استقبال بالایی که از فاز نخست شد، در دوره دوم  از بین شرکت کنندگان ۴۰ تیم یا طرح انتخاب خواهند شد .
 
مهلت شرکت در پویش
فاز دوم این پویش از ۳ آبان تا ۳  آذر ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و افراد و تیم‌ها در این بازه زمانی می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود را ثبت و ارسال کنند. در نهایت پس از بررسی، ۴۰ طرح انتخاب شده و مورد حمایت قرار خواهند گرفت. همچنین برای شرکت  در پویش همیار نوآوری در بازه زمانی ذکر شده، به وبسایت وینوهاب به آدرس www.vinnohub.ir  مراجعه کرده و فرم موجود در صفحه درخواست بورسیه را کامل کنید.
 
علاقه مندان می‌توانند از طریق این لینک مستقیم yun.ir/7xq3paفرم درخواست بورسیه را دریافت کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.