امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 26, 2021
16:58 سه شنبه، 4ام آبانماه 1400
کد خبر: 129785

رئیس سازمان پدافند غیر عامل: ولنگاری در حوزه سایبری از اقدامات غلط دولت روحانی بود

 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل ولنگاری و بی‌قانونی در حوزه سایبری را از اقدامات غلط دولت روحانی عنوان کرد.
 
غلام‌رضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در نشست خبری امروز که به مناسبت بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل برگزار شده بود گفت: « ولنگاری و بی‌قانونی در حوزه سایبری، انکار جنگ سایبری، واگذاری شبکه‌های اجتماعی، اختصاص پهنای باند به شبکه‌های اجتماعی خارجی از اقدامات غلط دولت روحانی در حوزه پدافند غیرعامل بود.»
 
طبق گفته او دولت روحانی، جنگ سایبری را انکار می‌کرد و به ساختار پدافند زیستی کشور طراحی شده سازمان پدافند غیرعامل بی‌توجهی کرده است.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تاکید بر اینکه امنیت سایبری باید تأمین شود، گفت: «هر کشوری که بخواهد به صورت سایبری به ما حمله کند باید منتظر پاسخ ما نیز باشد و ما پاسخ هر کشوری که به ما حمله سایبری کند، می‌دهیم.»
 
او افزود: «همچنین مدیرانی که نسبت به مسائل امنیت سایبری کم‌توجه باشند، باید منتظر عواقب ترک فعل خود باشند.»
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به حمایت آمریکا از چهار قرارگاه جنگ سایبری با دسترسی بالا به شبکه‌های اجتماعی خارج پایه، افزود: «استراتژی دشمن به سمت یک مجموعه عملیات ترکیبی رفته است از جمله آن می‌توان به جنگ سایبری مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی خارج پایه یا همان «جنگ شبکه‌های اجتماعی» اشاره کرد.»
 
اوافزود: «در این جبهه جدید همه تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور براساس الگوهای شناختی در شبکه‌های اجتماعی رصد و پایش می‌کنند تا بهانه‌ای برای تحریک مردم بیایند.»
 
او از برگزاری ۵۰ رزمایش سایبری از ابتدای سال تاکنون در کشور خبر داد و گفت: «در این رزمایش‌ها ضعف‌های سایبری و زیرساختی دستگاه‌ها احصا و ۷۰ دستگاه مصون‌سازی شدند.  همچنین برخی صنایع از دستگاه‌های کنترل صنایع خارجی استفاده کردند که اقداماتی برای امن‌سازی این دستگاه‌ها در حال انجام است که یک اقدام راهبردی است.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.