سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 26, 2021
16:59 سه شنبه، 4ام آبانماه 1400
کد خبر: 129786

برتری پردازنده جدید اینتل برابر پردازنده M1 مکس اپل

اخیرا نمونه مهندسی پردازنده جدید Alder Lake-P اینتل مورد تست و ارزیابی قرار گرفت و اطلاعاتی در خصوص عملکرد مهندسان اینتل در ساخت این پردازنده که قرار است در سری جدید دستگاه‌های الکترونیکی استفاده شود، منتشر شد.
 
این پردازنده نسل دوازدهمی‌اینتل تحت عنوان Core i9-12900H شناخته می‌شود و از ۱۴ هسته، ۲۰ رشته (Thread) بهره می‌برد. به گفته اینتل، این طراحی باعث می‌شود تا پردازنده مذکور، تا دو برابر قدرت بیشتری را در اجرای بازی نسبت به پردازنده نسل یازدهم Core i9-11980H تایگر لیک ارائه دهد.
 
اخیرا و به لطف اطلاعاتی که وب‌سایت Wccftech منتشر شده، Core i9-12900H در بنچمارک گیک‌بنچ مورد بررسی قرار گفت که نتیجه آن، ثبت امتیاز 1851 در بخش تک هسته‌ای و 13 هزار و 256 در بخش چند هسته‌ای بود.
 
این در حالی است که جدیدترین پردازنده اپل یعنی M1 مکس توانست امتیاز 1770 را در بخش تک هسته‌ای و ۱۲ هزار و ۶۰۰ را در بخش چند هسته‌ای ثبت کند. همچنین پردازنده Core i9-12900H اینتل در مقایسه با پردازنده پرچمدار سری تایگر لیک (Tiger Lake)، ۱۴.۵ درصد عملرد بهتر را در تست تک هسته‌ای ارائه داد.
 
گفتنی است این تست روی سیستم مجهز به ویندوز ۱۱ صورت گرفت و در نتیجه، پردازنده Alder Lake اینتل توانست به طور کامل از حمایت نرم‌افزاری این پلتفرم بهره‌مند شود. نتایج این تست‌ها  می‌تواند مهر تاییدی بر گفته‌های مدیرعامل اینتل باشد که پیشتر مدعی شد اینتل می‌تواند شانس‌های از دست رفته خود در گذشته را باری دیگر احیا کند.
 
دستیابی به این هدف جز از طریق عرضه پردازنده‌های قدرتمند و قابل رقابت با نمونه‌های موجود در بازار محقق نخواهد شد. با این اوصاف، به نظر می‌رسد که سری جدید پردازنده‌های Alder Lake می‌توانند در این زمینه بسیار گره‌گشا باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.