اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

October 28, 2021
12:40 پنجشنبه، 6ام آبانماه 1400
کد خبر: 129851

گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۱ توییتر از رشد درآمد ۳۷ درصدی خبر می‌دهد

 
ارزش سهام توییتر پس از آنکه این شرکت اعلام کرد تغییرات مربوط به حریم خصوصی اپل تاثیر چندانی بر درآمد فصل سوم‌‌اش ندارد، افزایش یافت و این شرکت با درآمد ۱.۲۸۴ دلاری، رشد ۳۷ درصدی را این فصل تجربه کرد.
 
توییتر می‌گوید تغییرات مربوط به حریم خصوصی اپل در iOS 14 تاثیر چندانی نسبت به آنچه انتظار می‌رفت روی درآمد این شرکت داشته است. این شرکت می‌گوید درآمد سه ماهه چهارم شرکت رقمی در حدود ۱.۵ تا ۱.۶ میلیارد دلار خواهد بود، در حالی که تحلیلگران بازار پیش بینی می‌کنند که در فصل چهارم ۲۰۲۱ درآمد این شرکت به ۱.۵۸ میلیارد دلار برسد.
 
ارزش سهام توییتر در معاملات روز سه‌شنبه ۴ آبان‌ماه پس از انتشار گزارش درآمد سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی، حدود ۴ درصد افزایش پیدا کرد.
 
گزارش مالی سه ماهه سوم ۲۰۲۱ توییتر در مقابل برآوردهایی که توسط وال استریت ژورنال منتشر شده بود، به شرح ذیل است:
 
سود: ۱۸ سنت به ازای هر سهم، در مقابل ۱۵ سنت مورد انتظار تحلیلگران Refinitiv.  
 
درآمد: ۱.۲۸۴ میلیارد دلار در مقابل ۱.۲۸۵ میلیارد دلار مورد انتظار.
 
کاربران فعال روزانه با قابلیت کسب درآمد (mDAU): درآمد ۲۱۱ میلیون دلاری در مقابل ۲۱۱.۹ میلیون مورد انتظار تحلیلگران  StreetAccount انتظار می رفت.
 
همچنین توییتر زیان خالص ۵۳۷ میلیون دلاری را در مقایسه با سود ۲۹ میلیون دلاری در سال گذشته گزارش کرده است. درآمد سه ماهه سوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد افزایش یافته است. توییتر اعلام کرد که تاثیر تغییر حریم خصوصی iOS اپل کمتر از حد انتظار بوده است و در سه ماهه چهارم بسیار کم خواهد بود.
 
درآمد حاصل از تبلیغات در توییتر نیز رشدی بیش از ۴۱ درصد را در این فصل نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده و به  ۱.۱۴ میلیارد دلار رسیده است.  مجموع مشارکت ‌ای تبلیغاتی نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته است.
 
همچنین توییتر به جزئیات بیشتری در مورد فروش MoPub به AppLovin به ارزش ۱.۰۵ میلیارد دلار اشاره کرده و انتظار می‌رود در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ این قرار داد بسته شود. انتظار می‌رود در سه ماهه چهارم با تجارت MoPub، توییتر درآمدی بین ۱.۵ تا ۱.۶ میلیارد دلار داشته باشد. بر اساس گزارش Refinitiv، تحلیلگران به طور میانگین درآمد ۱.۵۸ میلیارد دلاری را پیش بینی کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.