تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

October 29, 2021
10:37 جمعه، 7ام آبانماه 1400
کد خبر: 129873

شکایت دانشجویان چینی از اپل به دلیل حذف شارژر آیفون ۱۲

 
اپل سال گذشته آداپتور شارژر را از جعبه برخی گوشی‌های آیفون و ایرپادز حذف کرد و تنها کابل USB-C به لایتنینگ را در جعبه محصول قرار می‌دهد که به عقیده کوپرتینویی‌ها، حذف شارژر انتشار کربن را کاهش می‌دهد و به حفظ محیط زیست کمک می‌کند. پنج دانشجوی چینی از اپل به دلیل حذف شارژر آیفون ۱۲ شکایت کردند.
 
تردیدهایی وجود دارد که عنوان می‌کنند اپل این کار را به جای حفظ محیط زیست برای کاهش هزینه‌های خود انجام داده است، زیرا پشتیبانی گوشی‌های آیفون به شبکه ۵G می‌تواند تولید آن‌ها را گران‌تر از قبل کند. به گفته برخی منابع آگاه، اپل با حذف شارژر سعی داشته تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند و مشتریان را به خرید جداگانه لوازم جانبی برای افزایش سود خود مجبور کند.
 
شکایت دانشجویان از اپل نیز به همین موضوع مربوط می‌شود. گزارشی که توسط مجله حقوقی شانگهای منتشر شده، جزئیات این پرونده را به دقت شرح می‌دهد و اشاره می‌کند که یکی از دانشجویان با نام «شیائوفانگ» پس از خرید آیفون ۱۲ پرو مکس و عدم وجود شارژر در جعبه آن، کاملا از اپل ناامید شده است.
 
او در گزارش خود اشاره می‌کند که با توجه به اینکه کابل همراه دستگاه از نوع USB-C به لایتنینگ است، با شارژرهای دیواری که در گذشته به همراه گوشی‌های اپل ارائه شده بودند، سازگاری ندارد. با این وجود مشتریان مجبور هستند شارژر سازگار با USB-C یا شارژر مگ سیف را خریداری کنند.
 
در این گزارش همچنین ادعا شده است که شیائوفانگ اشاره دارد که اپل شارژهای دیواری را از جعبه آیفون کنار گذشته تا شارژرهای بی‌سیم MagSafe خود را تبلیغ کند. او به صورت کلی ادعا می‌کند که هدف اپل برای عدم استفاده از شارژر در جعبه محصولات خود افزایش سود است و غول فناوری این کار را به بهانه حفظ محیط زیست انجام می‌دهد.
 
شیائوفانگ و دوستان او در دادگاه اینترنتی پکن از اپل درخواست کردند تا یک شارژر دیواری و همچنین مبلغ ۱۶ دلار را به دلیل نقض قرارداد و هزینه دادرسی پرداخت کند. یکی از نمایندگان اپل استدلال می‌کند که عدم وجود شارژر در جعبه محصولات اکنون برای شرکت‌ها یک امر معمول محسوب می‌شود و بسته‌بندی آیفون ۱۲ به وضوح نشان می‌دهد که هیچ شارژری در آن وجود ندارد.
 
هرچند شکایت از اپل به دلیل چنین مبلغ کمی ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما این پرونده هنوز در حال انجام است و کاربران بسیار زیادی در شبکه اجتماعی چینی ویبو از تصمیم دانشجویان حمایت کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.