تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 30, 2021
12:13 شنبه، 8ام آبانماه 1400
کد خبر: 129893

کاهش ۳۸ درصدی درآمد هواوی در پی تحریم های آمریکا

 
درآمد شرکت هواوی تکنولوژیز با متاثر ماندن کسب و کار تلفن هوشمند این شرکت از تحریمهای آمریکا، در سه ماهه سوم ۳۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.
 
 این غول مخابراتی چینی در ۹ ماه نخست سال ۴۵۵.۸ میلیارد یوان (۷۱.۳۲ میلیارد دلار) درآمد داشت که تقریبا یک سوم مدت مشابه سال گذشته بود و حاشیه سودش ۱۰.۲ درصد بود. طبق محاسبات رویترز، درآمد سه ماهه سوم هواوی ۱۳۴.۴ میلیارد یوان بود.
 
دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۹ هواوی را در لیست سیاه صادرات قرار داد و دسترسی به فناوری ساخت آمریکا را برای این شرکت چینی ممنوع کرد و توانایی این شرکت برای طراحی تراشه های خود و تامین قطعات از فروشندگان دیگر را محدود ساخت. این محدودیتها به کسب و کار گوشی هواوی به شدت لطمه زد و اریک شو، رییس هیات مدیره چرخشی هواوی در سپتامبر اظهار کرد که درآمد بخش تلفنهای هوشمند امسال حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار کاهش پیدا خواهد کرد.
 
اگرچه هواوی آمارهای سه ماهه سوم خود را به صورت کلی منتشر کرد اما در عین حال اعلام کرد عمده این کاهش مربوط به کسب و کار مصرف کننده بوده است.
 
طبق گزارش شرکت کانترپوینت ریسرچ، هواوی هشت درصد سهم بازار تلفن هوشمند چین را در سه ماهه سوم داشت که کمتر از ۳۰ درصد در مدت مشابه سال گذشته بود.
 
از سوی دیگر برند آنر (Honor) که سابق بر این زیرمجموعه هواوی بود و در نوامبر فروخته شد تا بتواند به فعالیت ادامه دهد، ۹۶ درصد تلفن بیشتری در سه ماهه سوم نسبت به مدت مشابه سال گذشته فروخت و ۱۵ درصد سهم بازار چین را در اختیار گرفت.
 
هواوی به دنبال ایجاد منابع جدیدی از درآمد خارج از حوزه زیرساخت مخابراتی و گوشی است. این شرکت در ژوئن سیستم عامل هارمونی را در تلفنهای هوشمند عرضه کرد و به دنبال تامین نرم افزار برای شرکتهای خودروسازی است اما مدیران هواوی می گویند این خطوط جدید مدتی زمان خواهند برد تا به ثمر بنشینند.
 
بر اساس گزارش رویترز، با این حال این شرکت از بازگشت منگ وانژو، مدیرمالی خود و دختر رِن ژنگفی، موسس این شرکت به محل کارش پس از سه سال مبارزه علیه استرداد به آمریکا در کانادا تقویت شده است. درخواست آمریکا برای استرداد وی به منشا اصلی اختلاف بین پکن و واشنگتن تبدیل شده بود و مقامات چینی اظهار کردند این پرونده حل و فصل شد تا به پایان یافتن بن بست دیپلماتیک کمک کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.