اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

October 30, 2021
14:04 شنبه، 8ام آبانماه 1400
کد خبر: 129897

۱۶ ازدواج در ۳ ماه فعالیت پلتفرم همسریابی همدم ثبت شده است

 
حدود ۳ ماه از فعالیت پلتفرم همسریابی همدم، به عنوان پلتفرمی برای انتخاب آگاهانه در ازدواج می‌گذرد. به گفته مدیرمحصول همدم در این مدت در پلتفرم همدم ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر به هم معرفی شدند و تاکنون ۱۶ ازدواج ثبت شده است.
 
پلتفرم همسریابی همدم تیرماه سال جاری پس از گذراندن دوره پایلوت خود به صورت رسمی آغاز به کار کرد. زهره حسینی، مدیرمحصول همدم درمورد فعالیت این سامانه در طول این مدت به پیوست گفت: «در این مدت بیش از ۲۰۰ هزار نفر اپلکیشن را دانلود و نصب کرده‌اند. از این تعداد ۱۷۰ هزار نفر به سرویس همدم‌یاب رسیدند. این سرویس به صورت تخصصی در زمینه جست‌وجوی همسر فعالیت می‌کند.»
 
او ادامه داد: «با توجه به اینکه ما مراحل استعلام و صحت سنجی اطلاعات را داریم، از ۱۷۰ هزار نفر، پروفایل ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر تایید شده‌اند و در همدم فعال هستند. باقی افراد هم درمرحله صحت‌سنجی هستند و باید به تدریج فرم‌های خود را تکمیل کنند. چون در مرحله راستی‌آزمایی اطلاعات، داده‌های آنها به صورت کامل بررسی می‌شود تا افرادی که هویت و اطلاعاتشان واقعی است در سامانه تایید ‌شوند و بتوانند فعالیت داشته باشند.»
 
۱۴ هزار معرفی در پلتفرم همسریابی همدم
مدیرمحصول همدم در پاسخ به این سوال که در این دوره از فعالیت همدم‌چه تعداد از افراد به یکدیگر معرفی شده‌اند گفت: «در این مدت در پلتفرم همدم ۷ هزار و ۱۰۰ معرفی انجام شده است یعنی ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر به هم معرفی شدند. احتمال دارد برخی بیش از یک معرفی داشته باشند و امکان دارد یک نفر به بیش از یک مورد معرفی شده باشد.»
 
به گفته حسینی تا این لحظه ۱۶ ازدواج ثبت شده، البته در محرم و صفر چون مردم حرمت این دوران را نگه می‌دارند، عقد و عروسی کمتر اتفاق می‌افتد و بعد از محرم و صفر معرف‌ها تعداد عقدها را به همدم اعلام می‌کنند. آنطور که حسینی می‌گوید مواردی هم دارند که آشنایی به خوبی پیش رفته و در شرف عقد هستند.
 
او درمورد اینکه پس از ازدواج هم همدم پیگیر مشکلات و مسائل زوج‌های جوان است، گفت: «ما پیش از این در همسان‌گزینی تبیان فعالیت می‌کردیم، روال به این صورت بود که زوج‌ها را تا ۴ سال بعد از ازدواج هر شش ماه یکبار رصد می‌کردیم. درصورتی که با ما همکاری می‌کردند، از آنها تست سنجش رضایت از زندگی زناشویی می‌گرفتیم. در این تست متوجه می‌شدیم که از زندگی خود راضی هستند یا خیر و دچار چه مسائل و مشکلاتی هستند. اگر متوجه می‌شدیم که اختلافاتی دارند، حتما آنها را به مشاوران زوج درمانگر ارجاع می‌دادیم.»
 
حسینی با بیان اینکه این روال را برای پلتفرم همدم هم در پیش گرفتند، گفت: «پیش از محرم و صفر اولین عقدی که صورت گرفت، یک زوج تهرانی بودند که قطعا شش ماه دیگر هم آنها را رصد می‌کنیم. تا چهارسال هر شش ماه یکبار با آنها در تماس خواهیم بود. پلتفرمی هم با نام پرسان در حوزه مشاوره ایجاد کرده‌ایم. پرسان در زمینه‌های گوناگون مشاوره، کمک زیادی به زوج‌ها خواهد کرد.»
 
همدم یک مدل کاملا ایرانی و اسلامی است
حسینی در خصوص شباهت‌های این پلتفرم با پلتفرم‌های خارجی مشابه گفت: «اصلی‌ترین شباهت همدم با سایر پلتفرم‌های دیگر در این زمینه استفاده از زیرساخت‌های فنی است. چون پلتفرم یک سکویی است که افراد از این طریق با هم مرتبط می‌شوند؛ اما فرآیندها و روندهایی که پلتفرم همسریابی همدم در پیش گرفته، یک مدل کاملا ایرانی و اسلامی است. ما در این پلتفرم سنت حسنه وساطت را در ازدواج و نقش حمایتی خانواده‌ها را در نظر گرفتیم. چون در ازدواج‌های ایرانی نقش خانواده‌ها بسیار پررنگ است.»
 
او همچنین در مورد سوال دیگری درخصوص میزان خطای این پلتفرم بیان کرد: «میزان موفقیت سیستم را معمولا از خروجی سیستم می‌سنجیم. در همسان‌گزینی تبیان حدود ۳ هزار و ۷۰۰ ازدواج را پایش کرده بودیم و یک مورد طلاق هم نداشتیم. در همدم هدف ما این است که پلتفرم مانند یک پل ارتباطی بین خانواده‌ها و جوانانشان عمل کند و مشاوران و معرفان و تسهیلگران ازدواج ارتباط بین خانواده‌ها را برقرار کنند. پس هدف اولیه این پلتفرم این است تا به درستی افراد را به یکدیگر معرفی کند؛ اما در ابتدای کارمان ممکن بود اطلاعات افراد دچار مشکلاتی باشد یا حتی در انتخاب با مسائلی مواجه می‌شدند و به این ترتیب برخی از معرفی‌ها به نتیجه نمی‌رسید؛ اما به مرور زمان با کمک سیستم و نیروی انسانی به حدی از بلوغ و پایداری رسیدیم که به هدف نهایی خود که ازدواج پایدار است،برسیم.»
 
واسطه‌های ازدواج در همدم آموزش می‌بینند
 
او در مورد واسطه‌ها و معرف‌هایی که در همدم مشغول به کار هستند هم توضیح داد: «واسطه‌ها با همدم رابطه استخدامی ندارند، بلکه افراد خیری هستند که پیشتر هم معرف ازدواج بودند. حالا برای اینکه در همدم و پیش از آن همسان‌گزینی تبیان مشغول به کار شوند، مراحل و آموزش‌هایی را باید بگذرانند. چون باید مهارت‌ها و  توانایی‌هایی را داشته باشند که مهمترین آن توانایی ارتباط گرفتن با خانواده‌ها است.»
 
حسینی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر پیوست درمورد نحوه حفاظت از داده‌ها و سطح دسترسی افراد به اطلاعات دیگران در پلتفرم همدم گفت: «در مورد افرادی که در همدم مشغول به کار هستند، سطوح دسترسی متفاوت تعریف شده است و پرسنل به همه اطلاعات دسترسی ندارند. خود کاربران هم برای شناخت اولیه به برخی از اطلاعات مانند سال تولد و تحصیلات وشغل و غیره دسترسی دارند، اطلاعاتی که هویت فرد را آشکار نمی‌کند.»
 
او ادامه داد: «درمورد صیانت از داده‌های کاربران هرسازمان قطعا راهکارهایی برای خود دارد و با مراجع مختلف در این مورد در ارتباط است و به همین دلیل شاید من به دلیل محرمانگی نتوانم با جزئیات این موضوع را توضیح دهم؛ اما می‌توانم بگویم برای این حوزه درهمدم تدابیر امنیتی لازم اندیشیده شده است.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.