تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 30, 2021
14:48 شنبه، 8ام آبانماه 1400
کد خبر: 129903

با وجود رشد هزار و صد درصدی توکن SQUID، کاربران نمی‌توانند توکن بازی مرکب خود را بفروشند

 
توکن SQUID که با الهام از فیلم معروف بازی مرکب نتفلیکس معرفی شده بود، تنها چند روز پس از عرضه رشدی هزار و صد درصدی داشت؛ بااین‌حال طبق گزارش‌ها تعدادی از کاربران قادر به فروش توکن‌های خود نیستند.
 
بعد از اینکه نتفلیکس سریالی به نام بازی مرکب (Squid Game) را پخش کرد، این سریال در مدت کوتاهی به پربیننده‌ترین و محبوب‌ترین سریال نتفلیکس در تمام دوران تبدیل شد؛ کمی بعد توکن SQUID با الهام از این سریال معرفی شد و به سرعت نیز رشد کرد.
 
حالا بعد از رشد هزار و صد درصدی این توکن در ۸ آبان ۱۴۰۰، به نظر می‌رسد که برخی از کاربران نمی‌توانند توکن‌های SQUID خود را به فروش برسانند.
 
برخی از افراد فعال در زمینه کریپتو معتقدند که این توکن به قصد کلاه‌برداری عرضه شده است. حتی کوین‌مارکت‌کپ، بزرگ‌ترین وب‌سایت بررسی روند رمزارزها نیز در این باره هشدار داد و در واکنش به این خبر گفت:
 
گزارش‌های متعددی مبنی بر اینکه کاربران قادر به فروش توکن SQUID در پنکیک سواپ نیستند، دریافت کرده‌ایم، لطفا با احتیاط بیشتری معامله کنید.
 
به گزارش cointelegraph و طبق داده‌های کوین‌مارکت‌کپ، در حال حاضر پنکیک سوآپ تنها پلتفرم موجود برای خرید و فروش توکن SQUID است. ارزش این توکن در آخرین روز اکتبر ۲۰۲۱ (۸ آبان ۱۴۰۰) ۱۳/۳۲ دلار و حجم معاملات روزانه آن نیز ۸/۵۶ میلیون دلار است. این توکن در میان برترین توکن‌های وب‌سایت گوین‌مارکت‌کپ قرار دارد.

هم‌زمان با رشد شگفت‌انگیز توکن SQUID، گزارش‌هایی از کاربران منتشر شده است که اعلام کرده‌اند نمی‌توانند توکن‌های خود را به فروش برسانند. طبق همین گزارش‌ها برخی از فعالان در جامعه رمزارزها احتمال می‌دهند که توکن SQUID، برای کلاهبرداری در این حوزه معرفی شده باشد.
 
کاربر توییتری به نام Crypto Tyrion در همین راستا با بررسی حساب بنیان‌گذاران توکن SQUID اعلام کرد که این افراد حساب لینکدین حرفه‌ای ندارند و حساب توییتری این پروژه نیز نظرات کاربران را حذف می‌کند.
 
این کاربر با استناد به دو دلیل اشاره شده، پروژه توکن SQUID را ۱۰۰% کلاهبرداری به سبک راگ پول می‌داند.
 
کلاه‌برداری راگ پول (Rug Pull) یا تخلیه نقدینگی نوعی کلاهبرداری در حوزه رمزارزها است که در آن توسعه‌دهندگان پروژه‌ای آن را به حال خود رها کرده و با سرمایه‌ سرمایه‌گذاران فرار می‌کنند.

علاوه‌براین، برخی از کاربران به مشکلات موجود در وایت پیپر توکن SQUID اشاره کردند، این مشکلات عبارت‌اند از اشتباهات دستور زبانی، املایی و ادعاهای دیگری که هیچ‌کدام قابل تأیید نیستند.
 
طبق داده‌های وب‌سایت Scamadviser نیز وب‌سایت توکن SQUID مشکوک بوده و امتیاز اعتماد آن ۴۵ از ۱۰۰ است؛ وب‌سایت Scamadviser به عنوان منبعی برای بررسی پروژه‌های کلاهبرداری شناخته می‌شود.
 
با الهام از ایده اصلی سریال بازی مرکب، کاربران در پروژه توکن SQUID نیز می‌توانند تا در ازای برنده شدن در شش بازی آنلاین این پروژه، پاداش دریافت کنند.
 
روز جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰، کوین‌مارکت‌کپ با انتشار پستی اشاره کرد که افزایش قیمت توکن SQUID ممکن است به توضیح نحوه بازی در وایت پیپر این توکن مربوط باشد: طبق وایت پیپر توکن SQUID، بازیکنان برای شرکت در بازی نهایی باید پانزده هزار واحد توکن SQUID (معادل ۲۰۰ هزار دلار) در اختیار داشته باشند.
 
کوین گکو، رقیب اصلی کوین‌مارکت‌کپ، ترجیح داده است تا خود را درگیر پروژه توکن SQUID نکند. بابی اونگ، از بنیان‌گذاران کوین گکو اظهار داشت:در گفتگویی با کوین تلگراف اظهار داشت:
 
توکن SQUID با معیارهای ما مطابقت ندارد و به همین دلیل در در فهرست توکن‌های پذیرفته شده از سمت کوین گکو اضافه نخواهد شد؛ این پروژه به احتمال زیاد کلاهبرداری است.
 
اونگ در ادامه تأکید کرد که کوین گکو هیچ ارتباطی با این پروژه ندارد.
 
در وایت پیپر توکن SQUID نوشته شده است که مکانیسم ضد دامپی در این پروژه نوشته شده است که طبق آن کاربران باید برای فروش مقدار معینی از توکن SQUID، توکن‌ دیگری به نام ماربلز (Marbles) داشته باشند:
 
در صورت داشتن ماربلز، می‌توانید هر زمان که بخواهید مقدار مشخصی توکن SQUID را در پنکیک سواپ به فروش برسانید. پس از فروش توکن SQUID، ماربلزهای موجود در کیف پول شما به‌طور خودکار از بین خواهند رفت.
 
تنها توضیحی که در وایت پیپر SQUID درباره توکن ماربلز ارائه شده است، این است که به دست آوردن ماربلز بدون استفاده از خشونت، تنها راه برنده شدن در بازی مرکب است.

افزون‌براین، بر اساس این وایت پیپر، نقدینگی SQUID به مدت سه سال در پلتفرم DxSale فریز می‌شود و در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۲۴ (۲۹ مهر ۱۴۰۳) آزاد خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.