تلفن همراه

گجت

October 31, 2021
14:42 یکشنبه، 9ام آبانماه 1400
کد خبر: 129932

پوکو احتمالا در آینده وارد بازار ساعت‌های هوشمند و ایربادها می‌شود

 
در هر حال حاضر تمام برندهای تولیدکننده گوشی از اپل و سامسونگ گرفته تا شیائومی و ریلمی اکوسیستم گجت‌ و لوازم جانبی خود را دارند. اکنون پوکو نیز اعلام کرده که قصد دارد در سال ۲۰۲۲ اکوسیستم خود را گسترش دهد که با توجه به این موضوع، احتمال عرضه ساعت هوشمند یا ایربادهای پوکو در آینده وجود دارد.
 
البته پوکو در گذشته نیز از تصمیم خود برای وارد شدن به بخش لوازم جانبی صحبت کرده بود. علاوه بر این، احتمالا اولین لوازم جانبی اختصاصی این شرکت قبلا در وب‌سایت‌های صدور گواهینامه تحت عنوان «پوکو پاپ بادز» (Poco Pop Buds) دیده شده است.
 
«کوین کیو»، رئیس بخش جهانی پوکو عنوان کرد: «همیشه معتقدیم که موبایل و اینترنت اشیاء استراتژی کلیدی ما محسوب می‌شود.» البته هنوز کاملا مشخص نیست که چه نوع محصولاتی را می‌توانیم از پوکو انتظار داشته باشیم. «آنگوس نگ»، رئیس بخش بازاریابی محصولات پوکو عنوان می‌کند در حالی که «هیچ محدودیتی وجود ندارد»، این روند ابتدا آهسته شروع می‌شود.
 
طبق توضیحات عنوان شده، به نظر می‌رسد دستگاه‌هایی مانند محصولات صوتی، دستگاه‌های پوشیدنی مانند ردیاب‌های تناسب اندام یا ساعت هوشمند و پاوربانک می‌توانند اولین محصولات اکوسیستم جدید پوکو باشند.
 
«آنگوس نگ»، رئیس بخش بازاریابی پوکو درباره احتمال ورود به عرصه تبلت نیز عنوان می‌کند:
 
«بازار تبلت‌ها در یک سال و نیم گذشته به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، رشد زیادی کرده است. اما با توجه به بزرگ و تا حد زیادی شلوغ بودن این بازار، ورود به این بخش برای ما سخت‌تر است.»
 
پوکو همچنین در حال آماده شدن برای عرضه گوشی M4 پرو است که انتظار می‌رود جانشین گوشی ارزان قیمت M3 پرو شود. تاکنون برخی مشخصات این گوشی فاش شده اما در مورد قیمت آن، نگ توضیح می‌دهد که تقریبا در همان محدوده نسخه قبلی خواهد بود. پوکو M3 پرو با قیمت اولیه ۲۰۹ دلار به بازار عرضه شد.
 
همچنین این شرکت به دنبال وابستگی کمتر خود در بخش نرم‌افزار به شیائومی و ردمی است. به گفته کیو، لانچر پوکو هم اکنون به واسطه رابط کاربری MIUI اجرا می‌شود، اما آن‌ها در حال بررسی شخصی‌سازی بیشتر آن هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.