اپلیکیشن

امینت

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

November 1, 2021
11:07 دوشنبه، 10ام آبانماه 1400
کد خبر: 129949

سیاست حریم شخصی اپل ده میلیارد دلار به غول‌های فناوری ضرر زد

 
سیاست جدید اپل برای جلوگیری از کنترل کاربران از طریق اپلیکیشن‌های ثالث به ضرر غول‌های فناوری در آمریکا تمام شده و در مجموع ده میلیارد دلار به آنها خسارت زده است.
 
 به نقل از ورج، اسنپ چت، فیس‌بوک، توئیتر و یوتیوب از این بابت بیشتر از دیگر شرکت‌های فناوری ضرر کرده‌اند و مجموع خسارت وارد شده به آنها بر مبنای بررسی‌های نشریه تایمز مالی بیش از ۹.۸۵ میلیارد دلار بوده است.
 
اپل سال گذشته اعلام کرد ابزاری موسوم به شفافیت کنترل توسط اپلیکیشن‌ها را به کار می‌گیرد تا نرم افزارها و اپلیکیشن‌های ثالث برای جمع‌آوری اطلاعات خصوصی کاربران مجبور به اطلاع رسانی و کسب اجازه از کاربران باشند.
 
این سیاست از ماه آوریل اجرایی شده و اپلیکیشن‌های ثالث دیگر نمی‌توانند مخفیانه کاربران را دنبال کرده و اطلاعات خصوصی آنها را برای بازاریابی و ارسال تبلیغات هدفمند جمع‌آوری کنند.
 
این اقدام اپل با واکنش تند فیس‌بوک مواجه شد و این شرکت با انتشار یک آگهی تمام صفحه در نشریات مختلف به آن اعتراض کرد.
 
بررسی‌های تایمز مالی حاکی است فیس‌بوک بیش از سایر رقبا از این سیاست اپل متضرر شده و اسنپ چت هم با توجه به ابعاد کسب و کاری که دارد با بدترین شرایط به همین علت مواجه شده است. انتظار می‌رود شرکت‌های فناوری برای جبران این خسارت به روش‌های تبلیغاتی جدید و خلاقانه‌ای روی آورند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.