سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 1, 2021
11:22 دوشنبه، 10ام آبانماه 1400
کد خبر: 129953

ایسوس روی رقیب سرفیس پرو با پشتیبانی از GPU خارجی کار می‌کند

 
یکی از منابع آگاه بازار، تصویری از لپ‌تاپ جدید ایسوس که احتمالا راگ فلو Z13 نام خواهد داشت، به اشتراک گذاشته که طراحی ظاهری آن یادآور سرفیس پرو ۸ مایکروسافت است و از GPU اکسترنال بهره خواهد برد.
 
این لپ‌تاپ/تبلت تبدیل شدنی احتمالا جانشین راگ فلو X13 می‌شود. «ایوان بلس»، منبع موثق حوزه فناوری تصویری از این محصول جدید ایسوس را در توییتر به اشتراک گذاشته است. براساس اطلاعات فاش شده از سوی وی،‌ این دستگاه می‌تواند به عنوان لپ‌تاپی برای گیمینگ نیز به کار برده شود. همان‌طور که گفته شد، در نگاه اول طراحی آن شباهت زیادی به مایکروسافت سرفیس پرو ۸ دارد.
 
اگر راگ فلو Z13 که تصویری غیررسمی از آن به اشتراک گذاشته شده، مشخصاتی شبیه به راگ فلو X13 داشته باشد، کاربران باید منتظر دستگاهی تبدیل شدنی باشند که می‌تواند به کارت گرافیک خارجی ایسوس (eGPU) به نام XG Mobile متصل شود. درنتیجه چنین رویکردی می‌تواند عملکرد این لپ‌تاپ سبک وزن را افزایش ‌دهد. البته در توییت ایوان بلس به این موضوع اشاره شده که کاربران، راگ فلو Z13 را با راگ فلو X13 اشتباه نگیرند.
 
 
گفتنی است eGPU همچنین به عنوان داک USB با تعدادی پورت عمل می‌کند و لپ‌تاپ ۱۳ اینچی تبدیل شدنی را به دستگاه گیمینگ کاملی تبدیل می‌کند. به نظر می‌رسد راگ فلو  Z13 را می‌توان به همان روش به eGPU متصل کرد، بنابراین مایکروسافت احتمالا باید نگران چنین موضوعی باشد.
 
راگ فلو X13 در سال جاری میلادی عرضه شد و جالب است که ایسوس نسل بعدی آن را همین امساب توسعه می‌دهد. احتمال دارد این لپ‌تاپ جدید برای نمایشگاه CES 2020 در ماه ژانویه ۲۰۲۲ آماده رونمایی شود. هرچند این احتمال نیز وجود دارد که این شرکت بخواهد برنامه‌ریزی دیگری را دنبال کند. درنهایت باید دید ایسوس چه برنامه‌ای برای معرفی محصول جدیدش در پیش می‌گیرد و آن را با چه مشخصاتی رونمایی می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.