تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

November 1, 2021
11:25 دوشنبه، 10ام آبانماه 1400
کد خبر: 129954

ویژگی انحصاری گوگل فوتوز در گوشی‌های پیکسل به‌زودی برای کاربران iOS در دسترس قرار خواهد گرفت

 
کاربران گوگل فوتوز در آیفون و آیپد به لطف ویژگی جدید این برنامه، به‌زودی می‌توانند تصاویر حساسشان را در یک پوشه ویژه محافظت‌شده با رمز عبور ایمن و قفل کنند.
 
ویژگی «پوشه قفل‌شده» حریم‌خصوصی که در حال حاضر منحصر به گوشی‌های پیکسل است، به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌ها و ویدیوهایشان را در برنامه گوگل فوتوز در فضای جداگانه‌ای ذخیره کنند که برای دسترسی به آن، به رمز عبور یا اثر انگشت نیاز خواهد بود.
 
رسانه‌های ذخیره‌شده در پوشه مذکور پنهان می‌مانند؛ به این معنی که وقتی کاربران در گوگل فوتوز یا هر برنامه دیگری در دستگاه خود پیمایش می‌کنند، عکس‌های حساس نشان داده نمی‌شوند. گوگل می‌گوید که این ویژگی «اوایل سال آینده» با یک به‌روزرسانی جدید به iOS می‌آید و کاربران این پلتفرم نیز می‌توانند از ویژگی یادشده بهره‌مند شوند.
 
نکته حائز اهمیت این است که هر نسخه پشتیبان ابری از مواردی که در پوشه قفل‌شده قرار داده شده است، به‌طور خودکار از سرورهای گوگل حذف خواهند شد. گوگل از سرویس پشتیبان‌گیری عکس و ویدئو خود به‌عنوان «خانه‌ای امن برای خاطرات زندگی» به‌خاطر «امنیت در سطح جهانی» و رمزگذاری که «برای محافظت از عکس‌هایی که پشتیبان‌گیری می‌کنید یا به اشتراک می‌گذارید» یاد می‌کند.
 
باوجود قابلیت‌های امنیتی ذکرشده، شاید جالب باشد بدانید که سال گذشته غول جستجو جهان مجبور شد با حدود صد هزار کاربر تماس بگیرد تا به آن‌ها اطلاع دهد که برخی از ویدیوهای خصوصی‌شان که در سرورهایش پشتیبان گرفته شده بود، به دلیل «مشکل فنی» به‌طور تصادفی برای افراد غریبه ارسال شده است.
 
اپل هنوز ویژگی مشابهی را در برنامه بومی فوتوز (Photos) برای iOS ارائه نمی‌دهد. بااین‌حال، کوپرتینویی‌ها گزینه‌ای را برای مخفی کردن برخی عکس‌ها از کتابخانه اصلی در یک پوشه پنهان ایجاد کرده‌اند که می‌تواند محتوا را کاملا در برنامه فوتوز پنهان کند؛ اما زمانی که از برنامه‌های شخص ثالث برای انتخاب تصاویر استفاده شود، آلبوم پنهان‌شده همچنان قابل مشاهده خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.