امنیت

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 2, 2021
8:29 سه شنبه، 11ام آبانماه 1400
کد خبر: 129982

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: درباره احتمال حمله سایبری به سامانه کارت سوخت اجماع نظری صورت نگرفت

ICTna.ir – کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز در جلسه‌ای با نمایندگان دستگاه‌های مختلف موضوع اختلال در سامانه کارت سوخت را مورد بررسی قرار داد اما درباره علت آن اجماع نظری صورت نگرفت و احتمال نفوذ یا حمله سایبری با منشا داخلی یا خارجی قوت گرفت.

Meshkini.jpeg

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این جلسه نمایندگان وزارتخانه‌های نفت و اطلاعات، مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان پدافند غیرعامل حضور داشتند و درباره بازدارندگی در مقایب خرابکاری‌های سایبری بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

محمود عباس‌زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای در این باره به خانه ملت گفته است: نمایندگان دستگاه‌های حاضر در این جلسه گزارش‌هایی درباره درباره تدابیر و تصمیمات لازم برای محکم‌تر کردن ساختار دفاعی در بخش سایبری ارایه کردند.

به گفته او، دستگاه‌ها در گزارشات خود متذکر شدند که چنین خرابکاری را در آبان ماه پیش‌بینی می‌کردند و آمادگی نسبی در این زمینه داشتند.

به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، واکنش سریع دستگاه‌ها مانع آسیب‌های گسترده این خرابکاری شد و باتوجه به گزارش دستگاه‌های حاضر در جلسه امروز، اجماع نظری درباره علت بروز این خرابکاری وجود ندارد و بررسی‌ها هنوز ادامه دارد.

او تصریح کرد: منشاء این خرابکاری ممکن است خارجی یا داخلی باشد و بحث نفوذ یا حمله سایبری ممکن است اما هنوز در این زمینه به قطعیت نرسیده‌‌اند.

عباس‌زاده مشکینی با بیان اینکه مولفه نفوذ در حادثه اخیر دور از انتظار نیست، گفت: کمیته تخصصی کمیسیون امنیت ملی این مسئله را بررسی بیشتر خواهد کرد سپس گزارش تکمیلی در کمیسیون قرائت می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.