سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

November 2, 2021
9:00 سه شنبه، 11ام آبانماه 1400
کد خبر: 129986

رنج‌روور جدید کاملا الکتریکی رونمایی شد

_121303420_rr_22my_05_exterior_261021_104.jpg
 
لندروور مدل جدیدی از شاسی‌بلند لوکس رنج‌روور را رونمایی کرد. این ماشین که پنجمین نسل رنج‌روور است علاوه بر مدل‌های بنزینی و دیزل، با قوای محرکه هیبرید-الکتریکی و کاملا الکتریکی هم به بازار عرضه خواهد شد.
 
ماسیمو فراشلا، طراح ماشین با حفظ فرم همیشگی رنج‌روور ظاهر آن را مدرن‌تر کرده است. او می‌گوید در شکل دادن به رنج‌روور جدید از تعریف تازه زندگی لوکس الهام گرفته که در آن دیگر مانند قبل ثروت و تجمل به رخ کشیده نمی‌شود.
 
بیشترین تغییر نسبت به قبل در عقب خودرو دیده میشود که چراغ‌ها در پشت کمانی تیره پنهان شده و فقط وقتی روشن باشند دیده می‌شود.
 
_121304058_rr_22my_21_lwb_sv_serenity_261021_022.jpg
 
رنج‌روور در مدل جدید از موتور هشت سیلندر ب‌ام‌و استفاده کرده است. مدل هیبرید-الکتریکی این ماشین می‌تواند تا ۱۰۰ کیلومتر با نیروی باتری حرکت کند که از شاسی‌بلندهای مشابه بنتلی و پورشه بیشتر است. لندروور اعلام کرده که یک مدل کاملا الکتریکی هم در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد کرد.
 
از جمله امکانات استاندارد ماشین سیستم فرمان‌گیری چهار چرخ است که دور زدن را در خیابان‌های باریک راحت‌تر می‌کند. ماشین همچنین می‌تواند در آب تا عمق نود سانتی‌متر حرکت کند و با ارتفاع سی سانتی‌متری‌ از سطح زمین، حرکت با آن در جاده‌های ناهموار راحت است.
 
اتاق ماشین نسبت به قبل کاملا متحول شده است. برای اولین بار می‌توان رنج‌روور را به سه ردیف صندلی سفارش داد. مدل‌های لوکس‌تر دو صندلی بزرگ در عقب دارند و یک کنسول، یخچال، میز و نمایشگر بزرگ برای سرنشینان عقب گذاشته شده است.
 
 
_121304063_rr_22my_07_exterior_261021_006-3x.jpg
 
 
امکان دیگر ماشین، سیستمی است که صدای تایر و محیط بیرون را دریافت کرده و با فرستادن فرکانس مخالف، این صداها را حذف می‌کند تا اتاق بی‌صدا باشد. سیستم کنترل شاسی ماشین هم جاده را تا سه کیلومتر جلوتر بررسی کرده و فنرها را نسبت به شرایط تنظیم می‌کند تا سواری ماشین نرم‌تر شود.
 
قیمت پایه نسل جدید رنج‌روور ۱۳۰ هزار دلار است و لوکس‌ترین مدل با قیمت ۱۹۰ هزار دلار فروخته می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.